Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, January 28, 2013

PBNJ sedia dihukum jika cuai dalam isu lagu


NOOR HAFIZA CHE ABDULLAH
28 Januari 2013
PERSATUAN bola Sepak Johor (PBNJ) mengesahkan belum menerima sebarang surat amaran daripada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) berhubung ‘kecuaian’ mereka tidak memainkan lagu Negaraku serta lagu negeri pasukan pelawat ketika Johor Darul Takzim bertemu Perak pada aksi pusingan pertama Piala FA di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, Jumaat lalu.

Setiausaha Kehormat PBNJ, Suhairi Hashim ketika dihubungi bagaimanapun berkata, pihaknya akur dan bersedia untuk dihakimi oleh FAM.

"Tetapi, sekiranya kami didenda, kami akur dan bersedia untuk membayar hukuman yang dikenakan oleh FAM.

"Kami tiada masalah, bagi saya kalau melakukan kesalahan dan didapati bersalah, kita harus menerimanya dan membayar denda tersebut," kata Suhairi kepada Sinar Harian Online, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai laporan media tempatan hari ini iaitu PBNJ berdepan hukuman denda RM2,000 serta surat amaran daripada FAM berikutan kecuaian mereka tidak memainkan lagu Negaraku serta lagu negeri pasukan pelawat ketika Johor Darul Takzim bertemu Perak pada aksi pusingan pertama Piala FA di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin,  Jumaat lalu.

Dalam insiden yang turut disiarkan secara langsung di stesen televisyen berbayar itu, hanya lagu negeri Johor dimainkan ketika pemain kedua-dua pasukan berdiri sebelum perlawanan bermula tanpa disusuli lagu negeri Perak dan paling utama lagu Negaraku.

Enggan mengulas lanjut mengenai kecuaiaan pihak PBNJ, Suhairi berkata, "saya tidak mahu komen mengenai hal itu."

"Kita tunggu sahaja surat FAM. Jika dikenakan denda, kita akan membayarnya," katanya lagi.

Dalam perkembangan lain, ketika ditanya dakwaan berhubung perlawanan pusingan kedua Piala FA antara Kedah dan Johor Darul Takzim, 26 Februari depan dikatakan akan ditukar ke Larkin, Suhairi menafikannya dan berkata: “Tidak benar. Siapa yang buat cerita mengarut ini."

"Dari mana mereka dengar dan siapa yang mengeluarkan kenyataan ini.

"Setahu saya, perlawanan itu masih kekal di Stadium Darul Aman, Alor Setar seperti ditetapkan mengikut susunan ketika undian Piala FA," katanya lagi.

--- SINAR HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...