Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, November 11, 2012

KAFA belum jawab surat PBNJ

"JAWAB dulu surat kami."Demikian reaksi Setiausaha Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Suhairi Hashim ketika mengulas kenyataan Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa yang meminta Johor menunjukkan kesungguhan untuk mendapatkan khidmat Norshahrul Idlan Talaha.

Menurut Suhairi, pihaknya telah menggunakan saluran yang betul untuk mendapatkan khidmat penyerang sensasi skuad The Red Warriors itu yang lebih dikenali sebagai Mat Yo dengan menghantar dua pucuk surat kepada KAFA sebelum ini.

"Surat pertama yang diserahkan kepada KAFA berupa surat pertanyaan mengenai kontrak Norshahrul manakala surat kedua pula merupakan surat tawaran untuk mendapatkan pemain itu," jelas Suhairi kepada Kosmo! Ahad semalam.

Jelas Suhairi, surat pertama sudah dijawab oleh KAFA, namun sehingga kini pihaknya masih belum menerima sebarang jawapan berhubung surat kedua yang diserahkan.

"Bagaimana hendak berbincang lebih lanjut kalau surat kami masih belum dijawab, malah saya difahamkan, Mat Yo juga telah menyerahkan surat kepada KAFA untuk dilepaskan kepada pasukan Johor tetapi turut tidak mendapat balasan.

"Saya tidak tahu dari mana datangnya pandangan yang mengatakan kami tidak bersungguh untuk mendapatkan Mat Yo. Semua yang kami lakukan mengikut prosedur yang ditetapkan," katanya.

Kosmo! semalam melaporkan, Annuar mendesak agar Johor perlu menunjukkan kesungguhan untuk mendapatkan khidmat Mat Yo. 

Katanya, PBNJ perlu mengambil tindakan memandangkan mereka yang ingin mendapatkan khidmat Mat Yo daripada KAFA.

Annuar juga menyebut, Mat Yo tidak pernah bertindak untuk menebus kontraknya bersama KAFA yang masih berbaki setahun manakala sebarang kenyataan hanya dilakukan melalui akhbar.

Dalam pada itu, Suhairi berkata, di sebalik kontroversi yang timbul, Johor masih tetap berminat untuk melihat Mat Yo menyarung jersi Johor musim depan.

"Sudah tentu kami inginkan barisan pemain terbaik buat pasukan Johor tahun depan dan Mat Yo merupakan pemain yang menjadi idaman banyak pasukan," katanya.

--- KOSMO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...