Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, March 1, 2010

Messi hadiahkan kemenangan (Kosmo)


MESSI menjaringkan gol kemenangan Barca pada aksi menentang Malaga semalam.


MADRID - Jaringan lewat Lionel Messi membantu Barcelona menewaskan Malaga 2-1 awal pagi semalam untuk terus memastikan juara bertahan itu mengatasi Real Madrid dalam saingan Liga Sepanyol.

Real terus mengekori rapat Barcelona setelah membelasah Tenerife 5-1 dengan mereka kini masih ketinggalan dua mata di belakang Barcelona untuk berada di tangga kedua.

Pedro Rodriguez meletakkan Barcelona di hadapan pada minit ke-58 sebelum pemain gantian Malaga, Valmiro Valdo menyamakan kedudukan pada minit ke-80.

Namun tiga minit kemudian, Messi menjaringkan gol kemenangan Barcelona yang juga jaringan peribadi ke-17 musim ini bagi menyamai penyerang Valencia, David Villa.

"Perlawanan ini cukup sukar biarpun kami berjaya menjaringkan dua gol. Ia kemenangan yang penting dan kami perlu terus mengutip tiga mata kerana Real juga terus beraksi dengan baik," kata Messi.

Sementara itu, Real terus garang apabila mendahului 2-0 pada separuh masa pertama menerusi dua jaringan penyerang Argentina, Gonzalo Higuain.

Biarpun Tenerife merapatkan kedudukan menerusi jaringan Garcia Perez Ayoze pada awal babak kedua, Real menambah tiga lagi gol selepas itu menerusi Kaka (48), Cristiano Ronaldo (80) dan Raul (90).

"Saya sangat gembira dengan apa yang dipamerkan pasukan secara keseluruhannya. Kami memiliki kepelbagaian pemain yang menghasilkan satu perbezaan.

"Inilah keputusan atas segala kerja keras yang kami lakukan," kata jurulatih Real, Manuel Pellegrini. - AFP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...