Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, December 25, 2010

Imbuhan lumayan hampir RM1 juta menanti pemain Indonesia (Utusan Malaysia Online)

KUALA LUMPUR - Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI), menjanjikan ganjaran lumayan buat skuad negara itu jika berjaya muncul juara Piala Suzuki AFF menentang Malaysia pada saingan akhir pada Ahad dan Rabu ini.

Setiausaha Agung PSSI, Nugraha Boses berkata, ganjaran tersebut bernilai 3 bilion rupiah atau hampir RM1 juta adalah hadiah buat pasukan Indonesia, sekiranya mereka berjaya menumbangkan Malaysia.

"Sebelum ini kami telah menjanjikan habuan kepada pemain selepas berjaya melepasi peringkat kumpulan iaitu sebanyak 500 juta rupiah (RM150,000) dan 2.5 bilion rupiah (RM700,000) apabila mara ke final.

"Ganjaran itu ditambah kepada 3 bilion rupiah, jika mereka berjaya menjulang piala ini," katanya dalam sidang akhbar di Kedutaan Besar Republik Indonesia semalam.

Jelasnya, kejayaan Indonesia mara ke saingan akhir mencetuskan senario yang berbeza di seluruh negara tersebut, jadi untuk memuaskan hati rakyat dan mencipta sejarah pelbagai usaha telah dilakukan, termasuk memberi ganjaran.

"Semua orang sudah tidak sabar menantikan kejayaan ini, suasanan di Indonesia memang mengagumkan, saya tidak pernah terfikir seluruh rakyat akan menyambut kejayaan pasukan negara mereka mara ke akhir seperti ini.

"Kami memang mengharapkan sokongan padu pada perlawanan di Stadium Nasional Bukit Jalil selepas Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) memberikan peruntukan tempat duduk sebanyak 15,000 buat penyokong Indonesia, walaupun pada mulanya kami meminta 25,000," katanya.

Mengenai peruntukan tiket untuk penyokong Malaysia di Stadium Gelora Bung Karno pada perlawanan akhir kedua, Boses berkata, mereka masih belum memastikannya lagi,

Cuma, jelasnya pada perlawanan peringkat kumpulan sebelum ini, mereka telah menyediakan 5,000 tiket.

"Bagaimanapun kami berjanji akan memperuntukan tempat duduk yang sama banyak seperti di Kuala Lumpur, iaitu 18 peratus daripada 77,000 tempat duduk.

"Kami juga ingin mengucapkan selamat datang kepada pasukan dan peminat Malaysia ke Jakarta dengan menjamin kawalan keselamatan yang ketat.

"Kami juga berpuas hati dengan perbincangan bersama FAM kelmarin, terutama sekali mengenai hal keselamatan dan kemudahan pasukan kami.

"Ini termasuk jaminan mengenai tidak akan berlaku lagi pancaran laser seperti mana pertemuan antara Malaysia dan Vietnam pada saingan separuh akhir pertama," katanya.

Pasukan Indonesia dijangka tiba esok pada pukul 12.30 tengah hari dan menjalani latihan di padang Majlis Sukan Negara (MSN), Bukit Jalil pada sebelah petang.

Seterusnya, skuad Indonesia diberi peluang menjalani latihan di Stadium Nasional Bukit Jalil, pada Sabtu.

Boses juga berkata, pertemuan antara Malaysia dan Indonesia akan menjadi tumpuan di Asia Tenggara.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...