Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, November 6, 2010

Harimau Muda A ganti KL Plus (Utusan Malaysia Online)

KUALA LUMPUR - KL Plus kekal menjadi satu-satunya pasukan yang menarik diri daripada persaingan Liga Malaysia musim depan selepas tarikh tutup pendaftaran pasukan, 1 November lalu.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT) Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd. Amin, ketiadaan KL Plus di Liga Super akan digantikan dengan Harimau Muda A . ''Ini menjadikan jumlah pasukan pada saingan Liga Super kekal sebanyak 14 pasukan, sementara Liga Perdana adalah 12, '' katanya yang ditemui pada sidang media JPKT di Wisma FAM, semalam.

Bagaimanapun, Hamidin menegaskan penyertaan beberapa pasukan masih tergantung kerana terikat dengan masalah kewangan.

''Beberapa masalah kewangan yang melibatkan soal tunggakan gaji, pembayaran denda, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dan Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) masih belum diselesaikan.

''Sepatutnya segala isu ini patut diselesaikan sebelum 30 Oktober lalu, namun JKPT FAM melanjutkan masa sehingga 25 November ini kepada semua pasukan menyelesaikan masalah yang saya nyatakan tadi.

''Bagi memudahkan semua pasukan berkenaan, pada 12 November depan, JPKT FAM akan mencari jalan penyelesaian dengan memanggil semua Persatuan Bola Sepak(FA) negeri yang terlibat untuk duduk sama berbincang bersama wakil KWSP, LHDN dan Perkeso, '' jelasnya.

Selepas isu kewangan tersebut selesai, JKPT FAM akan mengatur jadual perlawanan pada 26 November, sehari selepas tarikh akhir yang diberikan oleh FAM kepada setiap FA negeri menyelesaikan masalah kewangan.

''Mulai musim depan semua perlawanan akan dijadualkan bermain pada hari Isnin dan Jumaat namun sama ada bermain di sebelah petang atau malam semuanya bergantung kepada FA negeri.

''Mungkin beberapa negeri seperti Kelantan, Terengganu dan Kedah yang bercuti pada hari Jumaat sesuai memilih bermain di sebelah petang,'' katanya.

Turut hadir pada sidang media itu ialah Naib Presiden FAM, Datuk Afandi Hamzah dan Setiausaha Agung, Datuk Azzuddin Ahmad.

Tirai Liga Malaysia 2011 akan dimulakan dengan aksi Piala Sumbangsih antara juara Liga Super, Selangor dan juara Piala Malaysia, Kelantan yang mana Red Giants akan menjadi tuan rumah.

Juara Liga Perdana 2010, Felda United dan naib juara, Sabah akan menjadi pendatang baru Liga Super sementara Johor dan Pulau Pinang diturunkan pangkat ke Liga Perdana.

Melaka dan Shahzan Muda bakal beraksi di Liga FAM manakala Sime Darby serta SDM Kepala Batas akan menyertai Liga Perdana.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...