Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, February 11, 2010

Zaquan perlu belajar jadi penyerang sejati - Wan Jamak (Utusan Malaysia)


Pemain Negeri Sembilan, Mohamad Zaquan Adha Abdul Radzak (tengah) cuba dihalang oleh tiga pemain Pahang pada perlawanan Liga Super di Stadium Darul Makmur, Kuantan, Pahang, kelmarin.


KUANTAN - Jurulatih Negeri Sembilan, Wan Jamak Wan Hassan kecewa dengan prestasi ayam tambatannya, Mohamad Zaquan Adha Abdul Radzak yang setakat kini masih belum mencapai tahap sebenar.

Kekalahan memalukan 1-2 di tangan Pahang yang dibarisi pemain muda, membuktikan penyerang skuad Rusa dan kebangsaan itu perlu lebih banyak belajar untuk menjadi seorang 'penyerang sejati.'

Setakat pertemuan kelmarin, Zaquan gagal memberikan persembahan menyakinkan apabila tidak mampu merobek gawang lawan.

''Dengan usianya yang masih muda, Zaquan perlu banyak belajar dan kancah Liga Super merupakan gelanggang sesuai untuknya," katanya selepas perlawanan dengan Pahang di Stadium Darul Makmur, kelmarin.

Pada perlawanan tersebut, juara Piala Malaysia musim lalu itu tewas mengejut 1-2 kepada Pahang yang dibimbing Dollah Salleh.

Dua gol Pahang dijaringkan oleh Abdul Rahman Kadir dan Mohd. Fazli Baharudin, masing-masing pada minit ke-37 dan ke-88, manakala gol tunggal Negeri Sembilan disempurnakan oleh K. Thanaraj pada minit ke-65.

Mengulas perlawanan tersebut, Wan Jamak berkata, Mohamad Zaquan Adha, perlu bertindak sebagai penyerang sebenar dengan menjaga posisinya.

''Dia tidak perlu berlari ke sana sini atas padang mengejar bola.

''Dia sepatutnya mendapatkan bola dan menyerang.

''Bagaimanapun, saya tidak menyalahkan dia atas kekalahan ini," katanya.

Ditanya mengenai prestasi Negeri Sembilan yang agak terumbang ambing sejak awal musim, Wan Jamak menjelaskan, pasukannya masih belum berada pada tahap sebenar.

Para pemain, katanya, belum menemui sentuhan masing-masing dalam beberapa siri perlawanan sebelum ini.

''Para pemain sedang mencari rentak dan belum menemui keserasian dan prestasi Negeri Sembilan pada masa ini hanya berada di tahap 60 peratus," ujarnya.

Dalam pada itu, beliau menyalahkan kealpaan barisan pertahanan yang menyebabkan Negeri Sembilan gagal mengutip sebarang mata, selepas Mohd. Fazli meledakkan gol bagi memastikan Pahang memperoleh tiga mata pada minit terakhir perlawanan kelmarin.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...