Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, November 6, 2010

Piala Malaysia dipersembah kepada Sultan (Sinar Harian Online)


KOTA BHARU – Buat pertama kalinya piala paling berprestij dalam bola sepak negara, Piala Malaysia yang dimenangi pasukan The Red Warriors minggu lalu akan dipersembahkan kepada Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Muhammad Ke-V, Al-Sultan Kelantan dalam satu majlis santapan yang akan berlangsung di Grand Ballroom, Hotel Renaissance, Kota Bharu malam ini.

Pegawai Media Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Wan Badri Wan Omar berkata, Sultan Muhammad Ke-V akan mencemar duli berangkat hadir ke majlis santapan sempena meraikan kejayaan Kelantan memenangi Piala Malaysia buat pertama kali sejak 89 tahun.

“Tengku Mahkota Kelantan, Tengku Muhammad Fa’iz Petra Ibni Sultan Ismail Petra, Tengku Laksamana Kelantan, Tengku Abdul Halim Almarhum Sultan Ibrahim, Tengku Panglima dan Kerabat-kerabat Diraja Kelantan juga akan turut hadir dalam majlis itu.

“Pada malam ini, Sultan Muhammad Ke-V akan dipersembahkan dengan trofi Piala Malaysia yang dimenangi oleh pasukan Kelantan dengan penuh adat istiadat Melayu Kelantan. Persembahan piala ini akan turut diiringi oleh tujuh pahlawan hulubalang Kelantan dengan berpakaian tradisional bagi menandakan kemegahan seluruh rakyat Kelantan terhadap piala ini.

"Presiden Kafa, Tan Sri Annuar Musa bersama Ahli-ahli Majlis Kafa, Persatuan Bola Sepak Jajahan (PBJ) serta penaja-penaja utama pasukan The Red Warriors musim ini juga akan turut sama hadir ke majlis tersebut katanya ketika ditemui Sinar Harian, semalam.

Wan Badri berkata, Annuar Musa sendiri akan mengetuai barisan pemain pasukan juara Piala Malaysia 2010 untuk mempersembahkan piala tersebut kepada Sultan Muhammad Ke-V.

“Beberapa pemimpin Kerajaan Negeri Kelantan, ketua-ketua jabatan negeri, agensi-agensi jabatan kerajaan persekutuan dijangka turut hadir ke majlis santapan tersebut.

“Orang perseorangan yang turut menjadi penyumbang kepada penajaan pasukan bola sepak Kelantan dan juga wakil daripada kelab penyokong juga akan turut hadir dalam majlis bersejarah itu,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...