Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, March 8, 2011

Messi tetap jadi dalang Arsenal (Berita Harian Online)

2011/03/08

LONDON: Dua bekas juara - Barcelona FC dan AC Milan ada tugasan getir untuk kembali dalam buruan mahkota kejuaraan apabila kedua-dua kelab gergasi itu perlu mengatasi cabaran kelab Inggeris - Arsenal dan Tottenham Hotspur dalam saingan Liga Juara-Juara Eropah.

Arsenal pimpinan Arsene Wenger akan berkunjung ke Barcelona, hari ini (awal pagi Rabu waktu Malaysia) dalam perlawanan kedua kelompok 16 terakhir untuk mempertahankan pendahuluan 2-1 yang dirakamkan di Stadium Emirates pada 16 Februari lalu.

Milan akan menentang Spurs di White Hart Lane keesokannya dengan tuan rumah bakal tampil mempertahankan kemenangan 1-0 di San Siro.

Perancang Arsenal, Samir Nasri menyahut cabaran untuk mengekang Barcelona diketuai Lionel Messi kerana percaya dia dan rakan sepasukan cintakan bola sepak.

“Kami ke sana hanya mahu main bola sepak yang cantik. Kami akan ke Nou Camp untuk bermain cara kami. Kami yakin dapat menewaskan mereka,” katanya.

Apapun, Arsenal tetap gelisah menyedari Messi yang sudah menyumbat 43 gol dan mencipta 21 lagi daripada 39 perlawanan musim ini akan menjadi ancaman terbesar dalam menggapai cita-cita besar mereka. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...