Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, November 10, 2010

Masum, Kelantan dilabel pilihan (Kosmo Online)



FAHRUL RAZI KAMARUDDIN (kiri) telah membuktikan bahawa dia adalah penggempur berbisa Masum dalam saingan Puncak Piala Emas Raja-Raja.


SELEPAS memperagakan aksi hebat dalam tiga perlawanan peringkat awal, skuad Masum kini dianggap antara skuad pilihan yang perlu diawasi apabila saingan Puncak Piala Emas Raja-Raja memasuki peringkat suku akhir minggu depan.

Masum yang dibimbing Omar Ali, menang dua perlawanan awal Kumpulan D sebelum ini dengan mengatasi PDRM 3-1 dan Singapura 2-0.

Perlawanan suku akhir akan berlangsung secara timbal balik pada 13 dan 20 November ini.

Kelibat tonggak utama Nursalam Zainal Abidin, yang sudah mengum- pul tiga gol peribadi setakat ini dan ketua pasukan, Fahrul Razi Kama- ruddin yang sudah meledak dua gol, pasti sekali lagi menjadi pertaruhan buat Masum untuk mencatat seja- rah mara ke akhir.

Pada edisi lepas, Masum terkandas di pusingan awal tetapi kali ini, anak-anak buah Omar Ali mempamerkan peningkatan dan kematangan hasil daripada program latihan berterusan dan penyertaan dalam kejohanan kompetitif sejak beberapa bulan lepas.

Masum berdepan naib juara Kumpulan C iaitu sama ada Kedah atau Perak.

Sebelum ini, ramalan awal bahawa dua pasukan pilihan Selangor dan Singapura bakal mengungguli saingan ternyata meleset apabila dua juara sebanyak 12 kali itu tampil dengan aksi hambar dan tersungkur di saingan awal.

Selain Masum, Kelantan yang memburu kejuaraan ke-13 musim ini, berada dalam keadaan terbaik untuk melangkah jauh apabila mempamerkan prestasi kemas.

Skuad bimbingan Zahasmi Ismail itu bakal bertemu naib juara Kumpulan A yang yang hanya dapat ditentukan esok.

Perlawanan Kumpulan A (Perlis, Pahang, Negeri Sembilan dan Kuala Lumpur) di Stadium Utama Negeri Kangar bermula hari ini dan berakhir esok.

Saingan suku akhir akan diadakan secara timbal balik pada 13 dan 20 November ini manakala separuh akhir dijadualkan pada 28 November dan 4 Disember.

Perlawanan akhir dijadualkan berlangsung pada 11 Disember depan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...