Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, March 23, 2010

Messi buat lagi (Utusan Malaysia)

MADRID - Jaringan hatrik kedua Lionel Messi dalam tempoh lapan hari membantu Barcelona menang 4-2 ke atas Zaragoza dalam saingan Liga Sepanyol, kelmarin.

Jentera serangan Argentina itu yang mencipta hatrik ketika menentang Valencia, minggu lalu, kini mendahului senarai penjaring dengan 25 gol.

''Dia merupakan pemain terbaik dalam sejarah bola sepak,'' kata Presiden Barcelona, Joan Laporta.

Messi menanduk kemas bola hantaran Pedro Rodriguez seawal minit kelima sebelum muncul dengan satu lagi jaringan minit ke-66 yang dianggap antara jaringan terbaiknya.

''Saya tidak tahu sama ada jaringan kedua itu yang paling cantik pernah saya buat. Ia berlaku sangat pantas. Saya bernasib baik dapat melakukannya,'' kata Messi.

Dia kemudian muncul dengan rembatan serong pada minit ke-78 sekali gus mengecapi hatrik kelima sepanjang kariernya.

''Sukar untuk menerangkan tentang Messi. Saya tidak tahu apa untuk diperkatakan,'' kata jurulatih Barcelona, Pep Guardiola.

Sementara itu, pemain Zaragoza, Adrian Colunga mengambil kesempatan daripada kealpaan benteng pertahanan Barcelona untuk menjaringkan dua gol di saat-saat akhir permainan.

Bagaimanapun, Barcelona sempat melengkapkan jaringan keempat selepas Messi dijatuhkan pada minit ke-90 dan Zlatan Ibrahimovic mudah menyempurnakan sepakan penalti.

Real dan Barcelona kini berkongsi 68 mata tetapi Real masih mendahului berdasarkan perbezaan jaringan gol.

Dalam pada itu, Mallorca mara ke saingan kelayakan Liga Juara-Juara selepas menewaskan Atletico Madrid 4-1 manakala David Silva membantu pasukan tangga ketiga, Valencia menang 2-0 ke atas Almeria.

Dalam satu lagi perlawanan, Racing Satander bangkit daripada ketinggalan untuk menang 3-1 ke atas Osasuna manakala Nabil Baha menjaringkan dua gol untuk membantu Malaga menewaskan Villarreal 2-0.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...