Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, August 16, 2012

KL selesai masalah tunggakan gaji


RAZIP


SKUAD bola sepak Kuala Lumpur mula tersenyum menjelang 1 Syawal yang akan disambut tidak lama lagi apabila tunggakan gaji sejak Mei lalu sudah dilunaskan.

Perkara itu disahkan sendiri oleh jurulatih skuad warga kota itu, Razip Ismail ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Razip berkata, beliau berasa bersyukur kerana pihak pengurusan Persatuan Bola Sepak Kuala Lumpur (KLFA) telah melunaskan tunggakan gaji itu yang sebelum ini amat membimbangkan mereka.

“Syukur kepada Allah dan terima kasih buat pihak pengurusan KLFA atas kurniaan tersebut dan semoga perayaan Aidilfitri kali ini lebih bermakna buat seluruh pemain dan pegawai KLFA.

“Dengan pembayaran tunggakan gaji ini, setidak- tidaknya ia dapat mengurangkan beban perbelanjaan kami menjelang Aidilfitri nanti,” kata Razip semalam.

Sementara itu, Presiden KLFA, Datuk Astaman Abdul Aziz berkata, Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Ahmad Phesal Talib bersetuju menjadi Penasihat KLFA.

Menurutnya lagi, Ahmad Phesal turut memberi jami- nan berhubung bayaran gaji dua pemain import Kuala Lumpur iaitu Zakaria Cha- rara dari Lubnan dan Emmanuel Okine (Ghana) yang kini bercuti di negara masing-masing.

Ditanya mengenai kemungkinan KLFA akan menghadapi masalah yang sama pada masa akan datang, Astaman berkata, KLFA perlu membuktikan kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) keupayaan mereka membayar gaji pemain dan pegawai yang sebelum ini sering membelenggu persatuan itu.

“Kita kena buktikan terlebih dahulu kepada FAM bahawa kita mempunyai dana yang mencukupi untuk membuat pembayaran kepada pemain dan pegawai pasukan untuk semusim.

“Oleh itu, kita akan beker- jasama dengan DBKL merangka satu strategi yang bersesuaian supaya kegagalan membayar gaji pada masanya tidak berulang lagi pada masa akan datang,” kata Astaman.

Skuad warga kota itu akan bersaing dalam Liga Perdana musim depan sele- pas menduduki tangga terakhir pada saingan Liga Super musim ini dengan mengumpul hanya lima mata sahaja selepas mengharungi 26 perlawanan.

--- KOSMO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...