Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, July 16, 2012

Apex janji pamer aksi terbaik

Wartawan Sinar Harian
16 Julai 2012
Penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat @ Apex
Penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat @ Apex

KUALA LUMPUR - Penjaga gol kebangsaan Khairul Fahmi Che Mat bertekad untuk mempamerkan aksi mantap dalam setiap perlawanan mewakili negara dan negeri Kelantan, walaupun menghadapi jadual perlawanan padat sehingga hujung tahun ini.

"Perlawanan bola sepak memang banyak tahun ini, tetapi saya tetap fokus dan saya mahu menghadapi perlawanan itu satu persatu kerana setiap jurulatih tahu bagaimana untuk mengatur strategi permainan.

"Bagi saya, yang penting adalah fokus ketika menjalani latihan serta memberi persembahan terbaik dalam setiap perlawanan yang saya serta rakan sepasukan akan hadapi nanti," katanya kepada pemberita selepas diumumkan sebagai duta produk terbaharu minuman tenaga 100PLUS.

Dipetik Bernama, Khairul Fahmi, 23, atau lebih mesra dengan panggilan 'Apex', menjadi pilihan utama skuad bola sepak kebangsaan bimbingan Datuk K. Rajagobal untuk menghadapi Piala AFF Suzuki di laman sendiri, November ini selain menjadi pilihan jurulatih
Bojan Hodak untuk membantu skuad Kelantan menghadapi Piala AFC dan Piala Malaysia dalam masa terdekat serta perlawanan persahabatan dengan Kelab LIga Inggeris QPR.

Khairul Fahmi merupakan atlet kebangsaan keempat yang dilantik menjadi duta syarikat minuman tenaga itu selepas penyerang bola sepak kebangsaan, Mohd Safee Sali, penerjun kebangsaan Pandelela Rinong dan jaguh badminton negara Datuk Lee Chong Wei.

Pelantikan Khairul Fahmi selama dua tahun sebagai duta produk itu menyaksikan wajah beliau dipaparkan dalam semua iklan 100PLUS bermula dengan Kempen Ramadan dan Hari Raya 100PLUS yang berjudul 'Sentiasa Cergas di Bulan Mulia ini'.

Mengulas mengenai harapan menggunung peminat setia pasukan Kelantan yang mahu melihat dua lagi piala iaitu Piala Malaysia dan Piala AFC dibawa pulang ke negeri itu, Khairul Fahmi berkata beliau berjanji untuk memberikan yang terbaik dalam kedua-dua kejohanan berkenaan.

Kelantan merangkul dua trofi musim ini iaitu mempertahan piala Liga Super yang dimenangi mereka musim lepas dan juara Piala FA buat pertama kali sejak 22 tahun.

"Bagi aksi suku akhir Piala AFC, kita semua tahu bahawa pasukan luar terutama dari negara Arab mempunyai skil permainan yang menarik, jadi saya harap rakan sepasukan akan mampu memberikan kejutan," katanya.

Skuad The Red Warriors bakal menempuh laluan sukar dalam suku akhir Piala AFC apabila dijadual bertemu pendahulu Liga Super Iraq iaitu Arbil FC pada perlawanan timbal balik bermula di Iraq pada 18 September dan 25 September ini di Kota Bharu.

Selain itu, mereka akan bersaing dalam Piala Malaysia yang dijangka bermula 22 Ogos.

Sementara itu, Jenny berkata Khairul Fahmi dipilih oleh syarikat minuman tenaga itu berdasarkan pencapaian beliau dalam membantu skuad bola sepak kebangsaan termasuk menjuarai Piala AFF Suzuki pada 2010 di Indonesia.

"Dia merupakan atlet yang bersemangat untuk mengejar kejayaan dan menepati slogan yang digunakan oleh 100plus iaitu 'Atasi Segalanya'.

"Kami percaya beliau adalah role model yang baik bagi mereka yang mahu menjalani gaya hidup aktif," katanya.

--- SINAR HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...