Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, June 4, 2012

Pemain kasut emas ganti Nwoha

Wartawan Sinar Harian
27 Mei 2012
Pemain kasut emas ganti Nwoha
Gandingan Ghaddar (kiri) dan Obbina bakal dilengkapkan dengan kehadiran
pemain import baru untuk saingan AFC Top 8

TIDAK sampai seminggu Nwoha Onyekachi sah meninggalkan skuad Kelantan selepas kontraknya bersama pasukan The Red Warriors (TRW) itu tamat, Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) sudahpun menemui pengganti penyerang import Nigeria itu.

Presiden KAFA, Tan Sri Annuar Musa dipetik dari laman Facebooknya berkata, pengganti Nwoha itu merupakan seorang pemain beragama Islam yang sudah mencipta nama dan pernah memenangi Anugerah Kasut Emas.

"Beliau merupakan antara tiga penjaring terbanyak liga disebuah negara Asia. Rundingan dengannya telahpun selesai dilakukan petang tadi dan urusan hitam putih akan disempurnakan dalam bulan ini juga," katanya.

Menyifatkan pemain yang boleh beraksi di bahagian serangan tengah itu sebagai seorang yang berpenglaman, Annuar berkata pemilihan pemain itu turut dipersetujui oleh pengendali TRW, Bojan Hodak.

Nwoha beraksi buat kali terakhir dalam saingan perlawanan pusingan ke-2 Piala AFC menentang Terengganu nanti selepas empat bulan bersama pasukan Kelantan FA.

Dalam perkembangan lain, akan beraksi tanpa kelibat Obinna Nwaneri dalam pusingan suku akhir Piala AFC yang akan berlangsung pada pada 18 dan 25 September 2012 nanti selepas dilayangkan kad merah Rabu lalu, Kafa kini merancang untuk melakukan penambahbaikan kepada barisan kesebelasan utama mereka.

"Saya fikir TRW memerlukan seorang penyerang tengah dan seorang pertahanan tengah import untuk melengkapkan gandingan Ghaddar dan Obbina agar kita mampu bersaingan di AFC top 8.

"Alang-alang ke suku akhir, biarlah kita cuba sedaya upaya walaupun saya tahu kita bakal berdepan laluan cukup sukar terutama dari pasukan seperti Al Ettifaq Saudi, Al Shorta Syria, Kuwait SC, Arbil Iraq, Alwehdat Jordan, Chonburi FC dan Arema Indonesia," katanya.

Undian suku akhir Piala AFC akan diadakan pada 14 Jun ini.

--- Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...