Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, May 17, 2012

Ronaldinho laung amaran keras

Oleh Wan Fakhrul Bakar dan Mohd Fitrie Muhamad

2012/05/17

wleh

Patrick Ronaldinho Wleh

DETIK bimbang penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat terhadap ‘ayam tambatan’ Sime Darby, Patrick Ronaldinho Wleh jelas ada kebenaran dan semalam penyerang import itu melaungkan amaran keras mahu merobohkan benteng pertahanan lawan tersohor itu.

Selepas kecewa ekoran gagal untuk membantu pasukan ketika tewas kepada dua seteru di saingan liga, Ronaldinho mahu menjadikan pentas final sebagai medan untuknya melepaskan geram.
“Sudah pasti saya akan main kerana tahu pasukan memerlukan khidmat saya di barisan depan. Saya tidak main ketika aksi liga menentang Tentera dan tentu kali ini saya mahu bantu pasukan menjulang Piala FA.
“Yang pasti pasukan memerlukan saya dalam pasukan. Untuk itu saya tidak mahu kecewakan mereka dan akan buktikan kemampuan sebenar saya,” katanya ketika ditemui pada sesi latihan di Stadium UPM Serdang, petang semalam.

Walaupun The Red Warriors memiliki rekod lebih baik berbanding Sime Darby dalam beberapa perlawanan Liga Malaysia termasuk saingan Piala AFC, namun kelibat penyerang dari Liberia itu cukup menghadirkan rasa gerun di kem Kelantan.

Laporan semalam turut menyebut Khairul Fahmi mahu barisan pertahanan pasukan mengawal ketat Ronaldinho yang dilihat mampu mengecewakan Kelantan pada final FA buat kali kedua.

“Saya tidak takut dengan sesiapa. Saya juga tidak mahu ambil kisah dengan jumlah penyokong lawan yang ramai dan hanya tumpukan pada permainan saya saja,” katanya.

--- BERITA HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...