Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, February 19, 2012

Felda waspada ancaman Pahang


AZRUL AHMAD (kiri) menjadi taruhan Felda United bagi menggempur kubu Pahang pada pusingan pertama Piala FA di Stadium Hang Jebat, Melaka malam ini.


TAMPIL dalam kelas berbeza tidak boleh dijadikan sebagai kayu pengukur kekuatan sesebuah pasukan.

Itu yang diterapkan pengendali Felda United, E. Elavarasan kepada anak- anak buahnya menjelang pertemuan menentang Pahang pada pusingan pertama Piala FA di Stadium Hang Jebat, Melaka malam ini.

Biarpun beraksi dalam saingan Liga Super, Evalarasan tidak mahu barisan kendaliannya memandang rendah keupayaan Pahang yang kini tampil pada kempen Liga Premier.

Elavarasan memberitahu, pasukannya tetap menghormati Pahang yang masih dianggap sebagai salah sebuah pasukan elit tanah air.

Bagi menghadapi Pahang, beliau akan melakukan perubahan dalam skuadnya, sambil berharap dapat menguji tonggak import baharu dari Cameroon, Mahadji Boukal.

“Pahang merupakan salah sebuah pasukan yang hebat. Skuad kendalian Dollah Salleh itu memiliki barisan pemain yang cukup mantap dalam setiap posisi.

“Meskipun mereka beraksi dalam Liga Premier, namun tidak bermakna kami akan beraksi sambil lewa.

“Sebaliknya, kami lebih bersemangat untuk menghadapi Pahang selepas tewas dua perlawanan lalu.

“Saya juga berharap dapat menggunakan khidmat pemain import baharu, Boukal yang dijangka dapat diturunkan pada malam esok (hari ini) selepas mendapat Sijil Perpindahan Antarabangsa (ITC),” kata Elavarasan kepada Kosmo! semalam.

Menurut Elavarasan, beliau berharap anak-anak buahnya mampu melakar kemenangan malam ini, sekali gus mengubati kekece- waan selepas tumbang dalam dua perlawanan terdahulu.

Sebelum ini, Felda United tewas 0-3 kepada T-Team dan turut mengalami nasib yang sama apabila kalah 1-2 kepada Sarawak dalam saingan Liga Su- per.

“Kami berharap dapat melakukan permulaan yang baik pada pusingan pertama Piala FA.

“Mungkin ia mampu mengubat kekecewaan kami selepas kekalahan yang dialami sebelum ini.

“Tetapi saya tidak mahu barisan pemain saya terlalu yakin kerana dalam dunia bola sepak, tiada apa yang mustahil,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...