Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, November 28, 2011

Wan Zack idam Pemain Harapan Terbaik

PENYERANG muda negara, Wan Zack Haikal Wan Noor mahu memenangi anugerah Pemain Harapan Terbaik untuk mengubat kekecewaan tidak disenaraikan pada saingan Sukan Sea, awal bulan ini.

Pemain berusia 20 tahun itu terpaksa digugurkan dalam skuad bawah 23 tahun negara yang memenangi pingat emas berikutan masalah kecederaan buku lali.

“Memang amat sedih digugurkan dalam skuad Sukan Sea. Saya berusaha bersungguh-sungguh dengan harapan dapat mengikut rakan sepasukan ke Jakarta tetapi saya tidak sempat pulih daripada waktu yang ditetapkan.

“Jadi saya harap dengan memenangi anugerah ini kerana ia sekurang-kurangnya dapat melupakan kekecewaan saya sebelum ini,” kata pemain berasal dari Kuala Lumpur itu.

“Tapi saya bangga terpilih sebagai salah seorang pemain yang dicalonkan untuk anugerah Pemain Harapan Terbaik ini dan saya tahu ada beberapa lagi pemain yang mampu memenangi anugerah ini, terutama pemain dalam skuad Sukan Sea.

“Saya harap saya sudah melakukan yang terbaik sepanjang musim ini sekali gus meyakinkan panel pemilih.” Selepas menyertai skuad Piala Presiden Kuala Lumpur pada 2005 seawal usia 14 tahun, Wan Zack kemudian menyertai Felda United pada 2007 dengan meledak dua gol sepanjang enam penampilan.

Pada 2008, dia menyertai Harimau Muda di bawah kendalian Ong Kim Swee yang berjaya menjuarai Liga Perdana Malaysia setahun selepas itu. Pada September 2011, Wan Zack beraksi secara pinjaman dengan kelab FC ViOn Zlat� Moravce selama tiga bulan bersama-sama rakan sepasukan, Irfan Fazail dan Mohd Fadhli Shas. Penampilan antarabangsa pertamanya adalah pada Kejohanan Remaja AFF bawah 19 tahun yang mungkin menjadi kenangan manis untuknya selain menjaringkan gol kemenangan ketika skuad Olimpik negara menang 2-1 ke atas Lebanon pada Jun lalu.

“Saya masih muda dan percaya perjalanan karier saya masih jauh,” tambah Wan Zack Haikal.

“Sudah pasti saya berharap dapat memenangi anugerah ini kerana inilah kali pertama saya dicalon merebut anugerah.” Tahun ini, semua jurulatih Liga Super dan Liga Perdana diminta memilih pemain yang mereka rasakan calon terbaik dalam pelbagai kategori. Pemenang akan diumum pada satu majlis Rabu ini.

----- Harian Metro

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...