Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, July 7, 2011

PKNS, Sarawak tetap layak ke Liga Super

2011/07/07

JANGAN nafikan hak PKNS dan Sarawak! Itu pendapat Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tan Sri Annuar Musa yang mengakui juara dan naib juara Liga Perdana itu perlu diberi hak beraksi dalam Liga Super musim depan tanpa perlu mengharungi perlawanan play-off.

“Saya berpendapat kita perlu mengekalkan format musim ini musim depan. Kita sudah membuat keputusan dua pasukan tempat teratas Liga Perdana musim ini secara automatik layak ke Liga Super. Jadi, mengapa perlu mengubah keputusan itu.
“Sepatutnya, keputusan penting ini perlu dibuat sekurang-kurangnya satu musim lebih awal bagi membolehkan pasukan bertanding memahaminya, sekali gus tidak menimbulkan kemarahan pasukan yang sudah bertungkus lumus mengesahkan tempat,” katanya di Kota Kinabalu, semalam.
Sebelum ini, juara Liga Perdana PKNS dan naib juara Sarawak meluahkan kebimbangan berikutan cadangan Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT) FAM yang mahu mengurangkan pasukan dalam Liga Super daripada 14 kepada 12 pasukan musim depan.

Perkembangan itu menimbulkan tanda tanya mengenai jumlah pasukan yang bakal disisihkan ke Liga Perdana termasuk dua tiket untuk ke Liga Super yang kebiasaannya menjadi milik juara dan naib juara Liga Perdana.

Annuar yang juga Pengerusi Malaysia Super League Sdn Bhd (MSL) berkata, keputusan akhir mengenainya akan dibincangkan pada mesyuarat Exco FAM akan datang.

“Saya tidak pasti bila mesyuarat Exco diadakan, tetapi bagi saya kita jangan sesekali menafikan hak PKNS dan Sarawak,” katanya

----- Berita Harian Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...