Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, March 17, 2011

Seladang belum selamat (Harian Metro Online)

PELUANG Perak ke separuh akhir Piala FA belum terjamin berikutan kejayaan 3-2 ke atas Terengganu, malam kelmarin.

Malah berdasarkan apa yang berlaku di Stadium Perak dalam saingan suku akhir pertama itu, Seladang dijangka menghadapi detik sukar apabila membuat perhitungan di Kuala Terengganu, Sabtu ini.

Selepas menikmati kedudukan selesa apabila mendahului 3-1 malangnya pemain tuan rumah membenarkan anak buah Irfan Bakti Abu Salim merapatkan jurang pada saat-sat akhir perlawanan melalui Reeshafiq Alwi.

Keputusan itu kini menyaksikan skuad Penyu hanya perlu menang 1-0 di Kuala Terengganu nanti untuk mara ke separuh akhir berdasarkan jaringan di tempat lawan sekali gus membuatkan Seladang dalam keadaan tertekan.

Begitupun berdasarkan perlawanan itu, Terengganu berjaya membawa cabaran kepada pasukan tuan rumah tapi penyudah tumpul menyaksikan mereka gagal menghukum Seladang yang beraksi di bawah tahap.

Segalanya bagaikan tidak kena buat tuan rumah berbanding pelawat yang berjaya menguasai bahagian tengah yang menyaksikan K Nanthakumar sering bersendirian berusaha menyekat kemaraan lawan terpaksa berkeja keras untuk memenangi bola.

Jelas strategi yang diamalkan Irfan meletakkan Joseph Kalang Tie di bahagian tengah berkesan mengimbangi pasukannya bagi menyekat Shahrulnizam Mustapa mengatur gerakan serta mengumpan bola kepada penyerang Perak.

Manakala benteng Terengganu kental bertahan untuk menyukarkan Akmal Rizal yang bergandingan dengan Khairul Izzat buat pertama kali berikutan kecederaan Shafiq Jamal melakukan sebarang kemusnahan.

Sokongan padu kira-kira 18,000 penonton termasuk Sultan Azlan Shah yang berangkat ke stadium pada babak kedua, menyuntik semangat tuan rumah mempertingkatkan usaha menjaringkan dua gol dalam tempoh tiga minit melalui Md Fazrul Hazli dan Akmal Rizal pada m-79 dan 82 selepas jaringkan Isma Aliff Md Salim pada m-14 dipadam Abdul Manaf Mamat lima minit sebelum rehat.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...