Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, March 3, 2011

Lampard cetus sinar Chelsea (Berita Harian Online)

2011/03/03

LAMPARD (kanan) meraikan gol kemenangan Chelsea menentang United awal pagi semalam.
LAMPARD (kanan) meraikan gol kemenangan Chelsea menentang United awal pagi semalam.

Penalti kontroversi minit terakhir beri kekalahan kedua buat United

LONDON: Frank Lampard meniupkan kesegaran dalam saingan pemburuan Liga Perdana Inggeris apabila sepakan penalti kontroversi lewat babak permainan oleh perancang Chelsea itu membantu pasukannya menewaskan pendahulu, Manchester United 2-1, kelmarin.

Jaringan kemenangan dramatik Lampard itu hadir selepas pengadil, Martin Atkinson menghadiahkan sepakan itu selepas pertahanan United, Chris Smalling menjatuhkan pemain gantian Chelsea, Yuri Zhirkov ketika baki saingan 10 minit di Stamford Bridge.

Alex Ferguson jelas marah dengan keputusan penalti Atkinson dan kegagalan pegawai perlawanan itu memerintahkan Luiz keluar padang selepas beberapa siri kekasaran yang dilakukannya.

"Kami terlalu bergantung kepada jaringan pertama. Ia adalah kekalahan yang perit tetapi sepakan penalti itu terlalu lembut," kata pengurus The Red Devils itu.

Kekalahan itu adalah tamparan buat United yang tewas buat kali kedua musim ini walaupun mendahului menerusi jaringan babak pertama Wayne Rooney.

Pertahanan Brazil, David Luiz menyamakan kedudukan yang juga gol pertama bersama Chelsea selepas separuh masa dan Lampard memastikan tiga mata sebelum kapten Nemanja Vidic di perintah keluar padang selepas menerima kad kuning kedua sebelum tamat permainan.
Sementara itu, pengurus Chelsea, Carlo Ancelotti menambah: "Ini satu perlawanan yang amat sukar bagi kami menentang lawan yang cukup menakjubkan.

"Kami menang kerana berjaya memberi tekanan kepada lawan pada separuh masa kedua dan usaha ini memberi hasil. Ini satu kemenangan besar bagi pasukan." - AFP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...