Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, February 6, 2011

NS bakal terima ujian getir (Berita Harian Online)

Oleh Mohd Amin Jalil
bhsukan@bharian.com.my
2011/02/06

HAIRUDDIN mengemudi barisan depan Negeri Sembilan.
HAIRUDDIN mengemudi barisan depan Negeri Sembilan.
Wan Jamak mahu anak buah kekal fokus bertemu Perak Sabtu ini

SELEPAS dua kemenangan berturut-turut dalam aksi di laman sendiri, kekuatan mental dan fizikal Negeri Sembilan bakal teruji apabila turun bertemu Perak dalam saingan Liga Super di Stadium Perak, Ipoh, Sabtu ini.
Ini diakui ketua jurulatih Negeri Sembilan, Wan Jamak Wan Hassan yang lantas mengingatkan anak buahnya supaya berusaha mengekalkan disiplin tinggi bagi memastikan rentak pasukan tidak terjejas, sekali gus melebarkan rekod kemenangan.
Menurutnya, cabaran di gelanggang lawan amat berbeza dan pemain tidak boleh terlalu yakin walaupun menang dalam dua perlawanan lalu.

“Mereka perlu mengekalkan prestasi terbaik dan fokus kepada cabaran itu nanti bagi memastikan rekod kemenangan dapat dipertahankan, tambahan Perak adalah antara pencabar terkuat yang menampilkan beberapa pemain berpengalaman,” katanya semalam.

Negeri Sembilan menduduki tangga teratas carta liga dengan enam mata hasil dua kemenangan menewaskan Harimau Muda A, 1-0, dan T-Team, 3-1.

Begitupun, bekas pengendali kebangsaan itu mengakui persembahan anak buahnya belum mencapai tahap 100 peratus kerana masih ada beberapa kelemahan terutama di bahagian tengah dan jentera depan.
“Saya akui jentera depan yang diterajui Hairuddin Omar, Ahmad Aminuddin Shaharuddin dan Fakri Saarani masih perlu dimantapkan lagi menjelang perlawanan akan datang kerana setakat ini banyak peluang gagal disudahkan dengan baik,” katanya.

Wan Jamak berpuas hati dengan persembahan Hairuddin yang menunjukkan peningkatan terutama ketika bertemu T-Team apabila memperdayakan benteng lawan dan mencipta peluang jaringan kepada rakan.

“Saya berharap dia (Hairuddin) dapat terus memainkan peranan berkesan walaupun masih belum menjaringkan gol.”

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...