Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, February 22, 2011

Naluri 'Pembunuh' Safee (Berita Harian Online)

Naluri ‘pembunuh’ Safee
Daripada Hussain Said di Jakarta
hussain@bharian.com.my
2011/02/22

SAFEE   (kiri) berbual dengan  jurulatih Pelita Jaya, Misha Radovic (tengah) dan  pengurus pasukan, Lalu Mara Satria Wangsa ketika  menjalani latihan fizikal di padang latihan kelab   di Sawangan, semalam.
SAFEE (kiri) berbual dengan jurulatih Pelita Jaya, Misha Radovic (tengah) dan pengurus pasukan, Lalu Mara Satria Wangsa ketika menjalani latihan fizikal di padang latihan kelab di Sawangan, semalam.

Pelita Jaya akur penyerang negara ada ramuan mujarab

NALURI ‘pembunuh’ di depan gawang gol dimiliki Safee Sali menjadi antara faktor utama yang mendorong dan memikat kelab Pelita Jaya untuk mendapatkan khidmat penjaring gol terbanyak Piala Suzuki AFF itu.

“Dia mempunyai naluri yang cukup tajam di depan gol. Kekuatan Safee terletak kepada kedua belah kakinya, selain mempunyai tandukan deras serta tajam,” akui penolong pengurus pasukan, I Made Pasek Wijaya, semalam.

“Lagipun, dia sangat popular di sini (Indonesia) sejak dan selepas pertandingan Piala Suzuki.”

I Made yang ‘membesar’ bersama Pelita Jaya yang ditubuhkan pada 1986 apabila pernah beraksi selaku pemain dan sekarang bertindak penolong pengurus pasukan, percaya kelab yang memiliki sejarah gemilang itu tidak membuat kesilapan mengikatnya.

Malah, dia yang pernah beraksi mewakili Indonesia termasuk pada Sukan SEA 1989 di Kuala Lumpur, yakin Safee yang muncul penjaring terbanyak Piala Suzuki dengan lima gol mampu membantu mengatasi ketumpulan penyudah pasukan.

“Kami yakin membuat keputusan tepat mengikatnya,” katanya. “Kami sebenarnya menghadapi masalah penyudah dalam pusingan pertama Liga Super Indonesia (ISL) hingga pasukan terpaksa terperosok di tangga tercorot liga.
“Namun, kami harap kehadiran Safee dapat meningkatkan prestasi pasukan yang sebahagian besar dibarisi pemain muda itu sekali gus membantu kami keluar daripada dasar liga,” katanya.

Ketika ditanya mengenai prestasi Safee sejak berlatih bersama kelab itu Khamis lalu, I Made tidak menyembunyikan hakikat berpuas hati dan gembira dengan komitmen yang ditunjukkan bekas penyerang Selangor itu.

“Dia tidak menunjukkan sebarang masalah dan cukup berdisiplin. Lebih menggembirakan dia cepat menyesuaikan diri selain disenangi rakan sepasukan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...