Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, February 21, 2011

Brown sekat impian Crawley (Harian Metro Online)

LONDON: Crawley Town hampir melakar kejayaan paling hebat dalam saingan Piala FA sebelum tumpas 0-1 di tangan Manchester United pada pusingan kelima di Old Trafford, semalam.

Walaupun jaringan menerusi tandukan Wes Brown di minit ke-28 menamatkan impian mereka untuk muncul pasukan bukan Liga pertama dalam tempoh 97 tahun mara ke suku akhir, Crawley tetap boleh berbangga dengan aksi yang ditunjukkan.

Crawley, yang dikenali kerana terletak berhampiran Gatwick Airport, hampir menyamakan kedudukan di akhir permainan apabila tandukan lambung Richard Brodie melepasi jangkauan penjaga gol United, Anders Lindegaard namun terkena palang gol.

Mereka sepatutnya berhak meraih gol itu jika mengambil kira semangat juang yang ditunjukkan pasukan dari Sussex itu yang turun menentang pasukan pendahulu Liga Perdana serta juara Piala FA 11 kali di depan 75,000 penyokong di gelanggang United.

Sembilan ribu penyokong adalah dari Crawley yang mempunyai purata 1,800 penonton setiap perlawanan di laman sendiri. “Keputusan ini tidak penting kerana ini adalah hari mereka. Dengan usaha dan komitmen dipamer, mereka berhak mendapat keputusan seri khususnya pada babak kedua.

“Kadang kala anda mendapat laluan mudah dalam saingan ini dan bergelut melepasi pusingan pertama. Kami sudah merasai pengalaman itu sebelum ini dan melaluinya sekali lagi hari ini (semalam),” kata pengurus United, Alex Ferguson. - Reuters

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...