Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 8, 2011

Wira Harimau Malaya terus dihargai (Berita Harian Online)

Oleh Kamudin Baharom

2011/01/08

KEJAYAAN skuad kebangsaan kendalian K Rajagobal menamatkan penantian 14 tahun Piala AFF Suzuki terus diberi penghargaan apabila apabila bekas pemain Perlis, Amar Rohidan menerima sumbangan wang tunai RM5,000 daripada Yayasan Pok dan Kassim (YPK) di Pengkalan Assam, Kangar, semalam.

Pemain tengah kelahiran Taman Mas, Balai Baru dekat Kangar itu menerima sumbangan daripada Pengerusi YPK, Datuk Seri Shahidan Kassim yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA).

“Majlis dan sumbangan ini adalah sebagai menghargai jasa dan sumbangan Amar (Rohidan) kerana membantu pasukan negara menamatkan penantian 14 tahun negara dengan memenangi Piala AFF Suzuki di Jakarta, baru-baru ini.
“Walaupun Amar tidak lagi beraksi untuk Perlis musim ini kerana menyertai Kedah, dia adalah anak Perlis dan beraksi untuk Perlis sejak beberapa tahun lalu.

“Justeru, sewajarnya Amar menerima penghargaan dan sumbangan ini dengan harapan dia dapat terus mencapai kejayaan bersama pasukan kebangsaan selain apabila kembali berbakti dengan Perlis,” katanya.

Turut hadir Ketua Jurulatih Perlis, Mosthakeen Omar dan penolongnya, Azamri Zali serta pegawai pasukan dan barisan skuad Liga Super Perlis 2011.

Shahidan berharap, kejayaan Amar itu mampu membangkitkan semangat dan kesungguhan barisan muda dan baru Perlis untuk mengharungi cabaran Liga-M, bermula 29 Januari ini.

“Semua pemain Perlis juga mampu mencapai kejayaan sekiranya mencontohi semangat dan kesungguhan serta tahap disiplin tinggi Amar ketika dia bersama Perlis dan skuad kebangsaan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...