Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, January 18, 2011

Raja Ahmad Gesa Ahli Jawatankuasa FAM Letak Jawatan Peringkat Negeri (BERNAMA)

TAIPING, 18 Jan (Bernama) -- Pegawai persatuan negeri yang telah dipilih menganggotai jawatankuasa Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) perlu melepaskan jawatan di peringkat negeri bagi mengelak berlakunya kontroversi.

Ahli Jawatankuasa FAM, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar, berkata walaupun mereka boleh memilih untuk mengekalkan kesemua jawatan di peringkat FAM dan persatuan negeri tetapi ia hanya mengundang konflik kepentingan.

"Kita tidak mahu wujudnya pertentangan atau percanggahan antara individu, kelompok atau organisasi terhadap sesuatu perkara yang menjadi keutamaan khususnya jika mereka ini sekadar mendapat gaji bulanan dari persatuan yang diwakili.

"Konflik ini boleh wujud dalam pelbagai keadaan seperti perbezaan pendapat dan pandangan, perebutan jawatan, perebutan sumber yang terhad, persaingan yang tidak sihat, kronisme dan nepotisme," katanya kepada Bernama selepas majlis penyampaian komputer kepada Ketua-Ketua Kampung Dewan Undangan Negeri (DUN) Kubu Gajah, dekat sini, hari Selasa.

Raja Ahmad berkata dengan melepaskan jawatan peringkat negeri, ahli jawatankuasa FAM boleh memberikan masa dan tumpuan kepada pembangunan sukan bola sepak negara yang kini telah menunjukkan peningkatan yang baik dan jauh berbeza.

Pada Oktober lepas, Presiden FAM, Sultan Ahmad Shah telah melantik Raja Ahmad, bekas naib presiden FAM, untuk menganggotai Jawatankuasa Kewangan dan Jawatankuasa Pertandingan FAM bagi penggal 2010-2014.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...