Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, January 11, 2011

Pertemuan nostalgia United, Southampton (Metro)

LONDON: Manchester United akan bertandang ke Southampton pada pusingan keempat Piala FA selepas mencatat kemenangan 1-0 ke atas musuh tradisi Liverpool, kelmarin.

Undian itu dilakukan beberapa minit selepas aksi di Old Trafford berakhir dan perlawanan dengan Southampton yang menewaskan Blackpool 2-0 Sabtu lalu akan sekali lagi bertemu wakil dari Liga Perdana, sekali gus mengimbau nostalgia buat kelab dari pantai selatan itu.


Southampton yang ketika itu beraksi dalam Divisyen Dua mencipta kejutan terbesar di Wembley dengan mengalahkan Manchester United 1-0 pada final Piala FA 1976.

Sementara itu, pertembungan antara pasukan Liga Perdana pula membabitkan perlawanan Fulham dengan Tottenham, Bolton diundi bersama Wigan dan Aston Villa berdepan Blackburn.


Chelsea akan bertandang ke Everton manakala Wolves akan menentang Stoke jika kelab itu masing-masing memenangi perlawanan ulangan dengan Doncaster dan Cardiff.


Pasukan divisyen ketiga, Stevenage yang mencipta kejutan pada pusingan ketiga menewaskan Newcastle 3-1 Sabtu lalu, menanti kunjungan pasukan Liga Kejuaraan Reading manakala Birmingham akan beraksi menentang Coventry dalam pertarungan setempat Midlands. - AFP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...