Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, January 18, 2011

Man United harus kuat mental: Fergie (Berita Harian Online)

2011/01/18

PENYERANG United, Javier Hernandez (kanan) berebut bola dengan pertahanan Tottenham, William Gallas dalam saingan EPL di White Hart Lane, kelmarin.
PENYERANG United, Javier Hernandez (kanan) berebut bola dengan pertahanan Tottenham, William Gallas dalam saingan EPL di White Hart Lane, kelmarin.

LONDON: “Kejuaraan liga musim ini adalah soal kekuatan mental.” Itulah firasat diluahkan pengurus Manchester United, Alex Ferguson yang akur cabaran memburu mahkota kejuaraan Liga Perdana Inggeris (EPL) ke-19, musim ini makin menjadi sukar.

Apapun, pengurus berbangsa Scotland itu yakin pasukannya dalam kedudukan baik merampas semula kejuaraan andai mereka mampu mengekalkan ketenangan ketika beraksi di bawah tekanan.

“Seperti yang saya katakan beberapa minggu lalu, musim ini adalah mengenai soal kemenangan dan kekuatan mental. Semua lima pasukan mempunyai peluang dan Tottenham belum terkeluar daripada saingan,” kata Ferguson.

Kelmarin, United sekadar seri 0-0 ketika menentang Tottenham Hotspur di White Hart Lane tapi masih dianggap pilihan menjuarai gelaran.

Barisan Ferguson kembali ke persada liga atas perbezaan jaringan mengatasi Manchester City, selepas memanjangkan rekod tanpa kalah kepada 21 perlawanan walaupun Rafael da Silva mendapat kad merah yang mencipta rasa marah pengurus ke atas pengadil, Mike Dean.

Hukuman itu kerana dia menjatuhkan pemain bek kiri, Benoit Assou-Ekotto pada minit ke-75. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...