Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, January 2, 2011

Enam pemain kebangsaan dari Terengganu terima tanah, wang (Sinar Harian Online)


ENAM pemain Terengganu yang membantu pasukan kebangsaan menjuarai Piala Suzuki AFF 2010 dengan mengalahkan Indonesia dengan agregat 4-2, di Stadium Gelora Bung Karno Indonesia, Rabu lalu bakal menerima hadiah sebidang tanah dan wang tunai RM5,000 daripada kerajaan negeri.

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said ketika mengumumkan perkara itu berkata, hadiah itu sebagai tanda sokongan dan penghargaan Kerajaan Negeri atas kesungguhan mereka membantu pasukan kendalian K Rajagopal itu menjulang pertama kali piala yang menjadi rebutan sejak dipertandingkan pada 1996.

“Saya terharu dan berbangga dengan kehebatan dan persembahan cemerlang pemain pasukan Harimau Malaya sehingga membuatkan pasukan tertekan walaupun terus menerima asakan dan sorakan penyokong fanatik Indonesia

Katanya, berbekalkan modal 3-0 yang dimenangi pasukan negara ketika bertandang ke Indonesia serta jaringan pembuka tirai oleh Safee Sali, menjadi persembahan lawan itu tertekan.

Ahmad berkata, hadiah sebidang tanah yang bakal disampaikan kepada enam pemain anak Terengganu itu sedang dikenal pasti mengikut daerah masing-masing.

"Saya berharap hadiah itu akan menjadi perangsang kepada pemain dan ahli sukan menempa nama dan kecemerlangan di peringkat antarabangsa,” katanya di Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM), semalam.

Ahmad berkata, berdasarkan kecemerlangan yang direkodkan itu, secara tidak langsung melebarkan lagi peluang untuk membuktikan Terengganu adalah kuasa baru sukan di negara ini.

Enam pemain negeri yang membarisi pasukan kebangsaan ialah Mohamad Ashari Samsuddin, 25, Mohd Sarbinee Alawee Ramli, 24, Norshahrul Idlan Talaha, 24, Mohd Muslim Ahmad, 21, Izzaq Faris Ramlan, 20, dan Mohd Faizal Muhammad, 21.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...