Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 15, 2011

6 muka baru mantapkan Sabah (Utusan Malaysia Online)


MUSA bersalam dengan pemain Sabah pada majlis penyerahan jesi pasukan itu dan pelancaran kelab penyokong skuad itu, Sabahawks di Kota Kinabalu, semalam.


KOTA KINABALU – Setelah lima tahun berturut-turut beraksi dalam Liga Perdana, Sabah yang kembali ke kancah Liga Super bertekad untuk merebut kejuaraan itu musim ini.

Sabah, yang diperkuatkan dengan adunan pemain lama dan baru, berjaya memperbaiki prestasi hambar mereka sebelum ini, apabila meraih gelaran naib juara Liga Perdana lalu.

Presiden Persatuan Bola Sepak Sabah (Sabah FA), Datuk Seri Musa Aman menegaskan, skuad yang dibimbing ketua jurulatih, Garry Philips perlu meningkatkan prestasi ke tahap yang lebih tinggi musim ini, bagi membuktikan mereka sememangnya berhak bermain dalam Liga Super.

‘‘Saya berpuas hati dengan pencapaian pemain musim lalu. Walaupun jarang berjumpa pemain, tetapi saya selalu berbincang dengan ahli Majlis Tertinggi Sabah mengenai prestasi pasukan Sabah.

‘‘Selama lima tahun kita dalam Liga Perdana, kini kita kembali ke Liga Super untuk bermain dengan pasukan yang handal-handal. Saya harap, pasukan Sabah mampu menjadi salah satu pencabar utama musim ini.

‘‘Kalau melihat kehebatan pasukan-pasukan Liga Perdana Inggeris seperti Manchester United, Arsenal dan Liverpool, kita pun boleh sekuat mereka, dengan syarat pemain perlu mempunyai kesungguhan dan usaha untuk berjaya,” katanya.

Beliau menyampaikan amanat itu ketika berucap pada majlis memperkenalktan pemain-pemain Sabah musim ini, jersi baru dan pelancaran kelab penyokong Sabahawk.

Pada majlis itu, turut diumumkan enam muka baru yang akan beraksi dengan skuad Sabah, termasuk dua bekas pemain Sabah, Zuraindey Jumai dan Sumardi Hajalan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...