Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, January 2, 2011

22 wira negara dapat habuan (Sinar Harian Online)

Datuk Razali Ibrahim

SEMUA 22 pemain bola sepak negara yang menamatkan penantian selama 14 tahun untuk menjuarai Piala Suzuki AFF baru-baru ini, akan menerima habuan masing-masing daripada Tabung Akujanji Ganjaran Piala Suzuki AFF.

Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim berkata, ia adalah tambahan imbuhan RM5,000 setiap pemain yang akan diberikan kementerian.

Tabung Akujanji Ganjaran Piala Suzuki AFF, diwujudkan Persatuan Penulis Sukan Malaysia (SAM) pada 20 Disember lalu untuk memberi sumbangan kepada skuad negara jika memenangi Piala Suzuki AFF, kini mencecah RM90,000.

“Maknanya jumlah yang SAM dapat akan diberikan terus kepada setiap pemain. Saya rasa Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) akan melakukan perkara yang sama (beri imbuhan),” katanya.

Sementara itu Kementerian Belia dan Sukan sedia mempertimbangkan untuk menukar gelaran ‘Harimau Malaya’ sekiranya ramai yang berpendapat ia harus dilakukan berikutan ada yang menganggap tidak sesuai oleh sesetengah pihak.

Gelaran “Harimau Malaya” dilaporkan menyinggung sesetengah peminat bola sepak yang menyifatkan gelaran itu hanya menaikkan nama Semenanjung namun tidak memasukkan nama Sabah dan Sarawak. – Bernama.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...