Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, December 5, 2010

Ramzul sedia galas tugas (Utusan Malaysia Online)

KOTA BHARU – Bekas penyerang Liga Super Kelantan musim lalu Muhammad Ramzul Zahini Adenan kini bersedia menggalas tugas selaku penyerang utama The Red Warriors jika diberi peluang untuk beraksi dalam Liga Super 2011.

Menurutnya, kecederaan lulut yang dialami pada pertengahan musim lalu sehingga memaksa dia berehat panjang daripada beraksi bersama Kelantan, sudah pulih sepenuhnya.

“Alhamdulillah kecederaan saya sudah pulih. Walaupun masih wujud perasaan takut terutama dalam perebutan bola dengan pihak lawan, saya berharap ia akan lenyap sedikit masa lagi.

“Untuk musim baru tahun depan, saya bertekad untuk mempamerkan aksi terbaik bagi memastikan saya mendapatkan semula tempat saya dalam pasukan,” katanya ketika di hubungi di sini, semalam.

Tambahnya, dia mengakui cabaran untuk mendapatkan tempat dalam pasukan bukanlah tugas yang mudah.

“Saya perlu bekerja dengan lebih keras untuk memikat hati ketua jurulatih dan pihak pengurusan bagi merebut tempat selaku peledak utama,” katanya.

Ditanya mengenai penghijrahan dua penyerang sensasi The Red Warriors musim ini, Hairuddin Omar dan Akmal Rizal Ahmad Rakhli, dia memberitahu ia memberikan sedikit kelebihan buat dirinya dan bakat muda yang gagal mendapat tempat musim lalu.

“Inilah peluang terbaik saya untuk membuktikan sesuatu buat pasukan selepas berehat panjang pada musim lalu dan saya tidak mahu lagi dibayangi oleh pemain tetap yang beraksi lalu.

“Begitu juga dengan rakan-rakan yang jarang beraksi, bagi saya Kelantan ada ramai pemain muda yang berbakat seperti Nizad (Ayub), Zamri (Ramli) dan ramai lagi, cuma rezeki belum memihak kepada pemain-pemain muda seperti kami ini,” ujarnya.

Muhammad Ramzul memulakan karier sebagai pemain bola sepak Kelantan apabila membarisi skuad Piala Presiden pada 2006 sebelum dipanggil menyertai pasukan utama dua tahun kemudian.

Kecederaan lutut yang dialami pada pertengahan tahun lalu, memaksa karier bola sepaknya bersama Kelantan terhenti buat seketika.

Pada masa ini, dia dipinjamkan mewakili Kelantan dalam saingan Piala Emas Raja-Raja edisi ke-70.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...