Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, December 16, 2010

Penyu tiada pemain berstatus bintang (Harian Metro Online)

SKUAD Penyu yang berhajat memperbaiki pencapaian dalam Liga M tidak mahu memikat pemain berstatus bintang sebaliknya menyenaraikan sembilan pemain tidak ternama bagi mengharungi cabaran liga musim depan.

Ketua jurulatih Terengganu, Ifran Bakti Abu Salim tidak mahu memikat pemain ternama sebaliknya memilih pemain kurang ternama termasuk bekas pemain tengah KL Plus, Resyafiq Alwi bagi menggantikan Zairo Anuar Zailani yang menyertai T-Team musim depan.

Katanya, selebihnya adalah bekas penyerang dan pemain tengah serta penjaga gawang ketiga skuad T-Team, Abd Hadi Yahya, Ismail Faruqi serta Mohd Shahril Saari.

Menueur Ifran, turut diambil menyertai skuad Penyu adalah dua bekas pertahanan Pahang, Nik Zul Aziz Nawawi dan Hasmizan Komoridin, Ahmad Safuan (Perak), Maslizam Muhamad (Perlis) dan bekas penyerang Kelantan, Ailin Kamaruddin.

“Pada saingan musim depan, kita hanya menyenaraikan seorang saja pemain yang dikenali iaitu Resyafiq dan lebih berminat memikat pemain bukan berstatus bintang selain mengekalkan hampir semua kesebelasan utama musim lalu.

“Walaupun hanya memburu pemain tidak ternama, tidak semestinya skuad ini tidak berkualiti,” tegasnya.

Irfan yang membawa Terengganu ke kedudukan ketiga Liga Super musim ini selain layak ke separuh akhir Piala FA dan suku akhir Piala Malaysia turut optimis adunan pemain baru dan sedia ada mampu memberi cabaran hebat.
Pemain sedia ada yang dikekalkan termasuk dua penyerang, Abd Manaf Mamat dan Mohd Ashaari Shamsudin selain

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...