Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, October 26, 2010

Idris sedia galas tugas (Harian Metro Online)

Oleh Mohd Amin Jalil

PEMAIN berpengalaman Negeri Sembilan, Idris Karim sedia menggalas tugas di barisan depan skuad itu jika keputusan itu ditetapkan jurulatih Wan Jamak Wan Hassan pada final Piala Malaysia menentang Kelantan, di Stadium Nasionl Bukit Jalil, Sabtu ini.

Menurutnya, dia sedia menggalas tanggungjawab berat itu demi memastikan kejayaan Negeri Sembilan walaupun menyedari tugas itu bukan mudah dilaksanakan dan memerlukan sokongan rakan-rakan yang lain.

“Saya tidak kisah jika jurulatih mengekalkan saya di posisi depan walaupun pada perlawanan separuh akhir kedua menentang Johor FC lalu, saya gagal menjaringkan gol tetapi matlamat setiap kali diturunkan ialah berusaha membantu pasukan mencapai kemenangan tanpa mengambil kira siapa menjaringkan gol.

“Walaupun berasal dari Johor, saya berazam untuk memberikan sumbangan cemerlang pada final bagi memastikan Negeri Sembilan mempertahankan kejuaraan selain membalas kepercayaan majikan dan peminat,” katanya.

Sejak ketiadaan Mohd Zaquan Adha Abd Radzak yang berehat panjang kerana kecederaan lutut serius, Idris dianggap tonggak utama barisan depan berikutan pengalaman dan kelincahannya mencabar benteng lawan.

Justeru, tidak hairan dia kini menjadi senjata utama pasukan dan mendapat kepercayaan Wan Jamak, tambahan pula jurulatih itu mengakui tidak punya banyak pilihan berikutan pemain muda cetek pengalaman.

“Kami layak ke final selepas mengharungi pelbagai cabaran dan walaupun pada awalnya tidak ramai berani meramalkan keupayaan kami, Negeri Sembilan berjaya tampil dengan kekuatan tersendiri untuk pergi lebih jauh.

“Saya dan rakan lain pasti tidak akan mensia-siakan peluang ini untuk melakar sejarah mempertahankan kejuaraan. Saya yakin kami ada ramuan untuk menang walaupun Kelantan berazam menebus kekecewaan tahun lalu,” katanya.

Bagi Idris, dia berazam memahatkan nama sebagai penjaring gol pada final itu bagi membolehkan namanya diingati peminat selain kenangan manis selepas enam musim bersama skuad Rusa itu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...