Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, November 1, 2010

Hairuddin puas, Piya Meledak (Harian Metro Online)

Oleh Azlan Muhammad Zain
azlanmz@hmetro.com.my

TUAH nyata menjadi milik penyerang Kelantan, Hairuddin Omar apabila berjaya menjulang Piala Malaysia dua tahun berturut-turut bersama dua pasukan berbeza selain dipilih pemain terbaik perlawanan akhir yang berlangsung di Stadium Nasional, Bukit Jalil, kelmarin.

Penyerang kelahiran Terengganu itu turut mempunyai sebab lain untuk bergembira kerana berjaya menjaringkan gol penyamaan selepas skuad The Red Warriors itu ketinggalan seawal minit ke-14 permainan melalui sepakan penalti Shahurain Abu Samah.

“Saya sangat gembira kerana menjaringkan gol penyamaan dan berjaya menghadiahkan Piala Malaysia kepada Kelantan,” katanya yang turut menyumbangkan satu gol ketika Negeri Sembilan menumbangkan Kelantan 3-1 pada perlawanan akhir Piala Malaysia tahun lalu.

Menurutnya lagi, Kelantan berhak menang piala berprestij itu selepas mempamerkan aksi mantap dengan sering kali melancarkan serangan ke kubu lawan sepanjang perlawanan itu.

“Persembahan ini membuktikan pada usia 31 tahun, saya masih mampu bermain di tahap tertinggi termasuk beberapa pemain seangkatan yang lain seperti Mohd Syukor Adan,” katanya yang menjulang Piala Malaysia untuk kali ketiga.

Malah Hairuddin turut menyuarakan keyakinan kembali beraksi untuk skuad kebangsaan sekiranya diberikan peluang oleh jurulatih kebangsaan, K Rajagobal.


Ulasan Badri Radzi @ Piya (Penjaring Kemenangan Kelantan)

Sementara itu, penjaring gol kemenangan Kelantan, Mohd Badri Radzi menganggap gol Hairuddin pada minit ke-57 itu memberikan semangat kepada dirinya dan rakan sepasukan yang lain untuk terus berjuang bagi mencipta sejarah.

“Secara jujur, gol pertama Negeri Sembilan melunturkan semangat dan semua pemain enggan memegang bola dengan lama kerana takut melakukan kesilapan.

“Namun, semuanya berubah pada babak kedua apabila Hairuddin menjaringkan gol dan saya turut enggan mensia-siakan peluang selepas mendapat bola hantaran Mohd Norfarhan Muhamad untuk merembat kencang menewaskan penjaga gol lawan,” katanya.

Bekas ketua pasukan dan anak jati Kota Bharu itu turut dipilih pemain terbaik Outdo Yourself 100 PLus selepas tersisih daripada perlawanan akhir Piala Malaysia musim lalu kerana patah kaki.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...