Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, October 30, 2010

Aidil azam juara lagi (Harian Metro Online)

Oleh Mohd Hilmie Hussin

GIGIH...skuad Negeri Sembilan menjalani latihan di Stadium Nasional, semalam.
GIGIH...skuad Negeri Sembilan menjalani latihan di Stadium Nasional, semalam.

KETIADAAN Rezal Zambery Yahya dalam kesebelasan utama Negeri Sembilan di final Piala Malaysia malam ini memberi ruang buat Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak menggalas cabaran berat itu.

Pemain pertahanan itu mengakui tugas berat menanti mereka, namun tiada mustahil kerana menganggap kekuatan Negeri Sembilan terletak kepada pasukan, bukan individu.

“Sebelas pemain akan menggalas tanggungjawab di atas padang, bukan seorang dua. Tanpa Rezal sekalipun kami yakin mampu menang. Selama ini tanpa kelibat Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak pun kami mampu melangkah ke final,” kata Aidil.


Dia menganggap persefahaman skuad Rusa cukup serasi dan masing-masing tahu tanggungjawab yang perlu dilaksanakan.

Biarpun Negeri Sembilan bergantung kepada seorang penyerang malam ini, Aidil tetap optimis skuad itu mampu mendapatkan jaringan.

“Bagi saya siapa jaringkan gol tidak penting kerana dalam bola sepak bukan mengharapkan seseorang. Ia hasil kerjasama semua pemain untuk mencipta dan menjaringkan gol. Pada saya pasukan ini menjadi hebat kerana satu pasukan, bukan kerana individu,” kata Aidil lagi.

Malah, ketua pasukan Negeri Sembilan itu mahu rakan sepasukan tidak gentar dengan jentera serangan Kelantan, biarpun Hairuddin Omar yang menjaringkan satu gol buat mereka di final tahun lalu kini menjadi musuh.

“Saya tidak kisah Hairuddin kini bersama Kelantan. Kami tidak takut tapi saya mahu rakan sepasukan sedar kekuatan kekuatan Kelantan juga berdasarkan satu pasukan. Mereka mampu pamer corak permainan terbaik ketika dalam kedudukan selesa,” kata Aidil lagi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...