Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, February 17, 2010

Selangor dapat bekalan selesa (Berita Harian)


PEMAIN Selangor, Safiq Rahim (tengah) cuba melepasi dua pemain PKNS pada perlawanan pertama pusingan kedua Piala FA di Stadium Shah Alam, malam tadi. Selangor menang 2-0.

Bawa kelebihan dua gol untuk perlawanan kedua di Stadium MBPJ, Sabtu ini

JUARA bertahan, Selangor bangkit daripada 'tempoh rehat yang lama' untuk memulakan aksi mempertahankan mahkota Piala FA dengan nota ceria menewaskan PKNS 2-0 dalam perlawanan pertama, pusingan kedua di Stadium Shah Alam, malam tadi.

Selepas diberi laluan percuma pada pusingan pertama, skuad Merah Kuning bimbingan K Devan mendapati sukar untuk kembali ke rentak garang yang ditampilkan pada permulaan musim dan perlu menunggu sehingga minit ke-43 untuk menyaksikan rembatan kaki kiri Mohd Farderin Kadir menuju tiang kiri PKNS sebelum menerjah masuk ke dalam gawang.


Selepas rehat, gerakan barisan hadapan tuan rumah semakin tumpul yang memaksa jurulatih pasukan, K Devan memasukkan R Surendren bagi menggantikan Safee Salee pada minit ke-62.

Sejurus itu rentak permainan mula berubah dan Selangor kembali mendominasi perlawanan pertama di kejohanan, musim ini.

Selangor menggandakan kelebihan menerusi gol R Surendren yang tampil menanduk masuk hantaran lintang cantik Safiq Rahim untuk menewaskan penjaga gawang PKNS, Saiful Amar Sudar pada minit ke-87.

Sebelum itu, pelawat mendapat peluang terbaik pada minit ke-75 hasil gerakan K Premanathan, namun percubaannya sekadar melepasi palang gol Selangor.

Kemenangan itu meletakkan Selangor pada landasan betul dalam usaha mengekalkan kejuaraan - sekali gus memberi laluan sukar buat ‘adiknya’ menjelang pertemuan timbal balik, pusingan kedua di Stadium MBPJ, Kelana Jaya, Sabtu ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...