Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, April 30, 2014

PBNJ Perlu Tamatkan Kontrak Baihakki - Afandi


PETALING JAYA, 29 April (Bernama) -- Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) perlu menamatkan kontrak dengan pertahanan antarabangsa Singapura, Baihakki Khaizan bagi membolehkan pemain itu beraksi semula dengan kelab asalnya, Lions XII.

Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Datuk Seri Afandi Hamzah berkata, pihaknya memberi tempoh seminggu kepada kedua-dua pihak untuk menyelesaikan perkara berkenaan.

"Jawatankuasa beri pertimbangan bahawa Baihakki adalah pemain import JDT tetapi jika kembali kepada Lions XII, beliau dikira sebagai pemain tempatan (dalam pasukan Lions XII).

"(Ini bermakna) kontrak JDT dengan Baihakki kena tamat dahulu sebelum beliau boleh mewakili Lions XII dalam Liga Malaysia...Ini adalah ketetapan yang telah kita putuskan," kata Afandi kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa berkenaan di Wisma FAM, Kelana Jaya, di sini, hari ini.

Baihakki, 30, dilaporkan berhasrat kembali semula ke pangkuan Lions XII dalam mencerahkan peluangnya beraksi dengan pasukan kebangsaan Singapura pada kempen Piala AFF Suzuki 2014 yang bakal dianjurkan bersama oleh Singapura dan Vietnam, November depan.

Beliau yang dikatakan mengikat kontrak selama empat tahun bersama PBNJ, telah dilepaskan baru-baru ini atas alasan prestasi dan tempat beliau telah diisi oleh pemain dari Brazil, Marcos Antonio Elias Santos.

Dalam perkembangan berasingan, Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pengadilan FAM, Datuk Osman Salleh berkata, pasukan Terengganu diberi kemenangan percuma 3-0 ke atas Kelantan selepas pasukan pelawat didapati menurunkan pemain yang digantung perlawanan pada aksi Liga Super, 29 Mac lepas.

Kedua-dua pasukan seri 1-1 pada aksi yang berlangsung di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

"Kita telah mengenalpasti satu kesalahan telah berlaku dari segi 'eligibility' pemain dan jawatankuasa turut mengambil kira pandangan daripada AFC dan juga pesuruhjaya perlawanan.

"Kelantan diberi amaran kerana supaya tidak menurunkan pemain yang tidak sepatutnya (pada perlawanan seterusnya)," kata Osman tanpa menyatakan nama pemain berkenaan.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...