Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, April 22, 2014

FAS Akan Dapatkan Penjelasan Salibasic Berhubung Dakwaan Pemain Kelantan

KUCHING, 21 April (Bernama) -- Persatuan Bolasepak Sarawak (FAS) akan mendapatkan penjelasan daripada penyerang importnya Muamer Salibasic dari Bosnia berhubung dakwaan pemain Kelantan Mohd Fitri Omar bahawa pemain itu melemparkan kata-kata kesat terhadap ibunya semasa perlawanan Jumaat lalu.

Setiausaha Agung FAS, Abdullah Julaihi berkata langkah tersebut adalah prosedur biasa jika timbul sebarang tuduhan atau perselisihan faham dalam kalangan pemain skuad Ngap Sayot itu.

"Salibasic bermain untuk Sarawak hampir dua tahun, apa yang saya boleh katakan beliau merupakan seorang pemain yang profesional dan berdisiplin.

"FAS dan peminat bola sepak Sarawak mengenali beliau sebagai pemain yang kuat malahan kehadiran Salibasic banyak membantu pasukan sehingga menjuarai Liga Perdana musim lalu," katanya ketika dihubungi Bernama.

Akhbar Utusan Malaysia hari ini melaporkan Fitri meminta Salibasic memohon maaf kerana didakwa mengeluarkan kata-kata kesat terhadap ibunya sebanyak dua kali pada perlawanan itu.

Mengulas lanjut, Abdullah berkata pada perlawanan tersebut beliau turut berada di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Baharu namun tidak nampak sebarang pertelingkahan berlaku antara pemain.

Sementara itu, usaha Bernama untuk mendapatkan penjelasan daripada Salibasic di Stadium Negeri, Petra Jaya tidak kesampaian kerana pasukan Sarawak tidak menjalani latihan hari ini.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...