Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, March 14, 2014

PKNS FC Lonjak Ke Tangga Kedua Liga Super


KUALA LUMPUR, 14 Mac (Bernama) -- Wakil kelab Lembah Klang, Selangor PKNS FC mencatatkan kemenangan selesa 3-1 ke atas T-Team pada aksi tunggal Liga Super di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, dekat sini, malam ini.

Kemenangan tersebut membolehkan skuad kendalian Wan Jamak Wan Hassan itu melonjak enam anak tangga ke kedudukan kedua liga, di belakang Kelantan dengan mengumpul 11 mata selepas tujuh perlawanan.

Tiga gol PKNS FC dijaringkan oleh Shahrul Azhar Ture pada minit ketujuh, kapten pasukan, Helmi Remeli (45+1') dan Khairu Azrin Khazali (60') manakala gol tunggal skuad 'The Titans' dihasilkan oleh Mohd Mazuki Yusof pada minit ke-29.

Dalam pada itu, pasukan kelab Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengukuhkan cengkaman di persada Liga Perdana selepas mencatat kemenangan selesa 4-0 ke atas Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang FC (PBAPP FC) di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Kemenangan itu turut menyaksikan skuad 'The Cops' melebarkan rekod tanpa kalah kepada enam perlawanan dan mengumpul 18 mata.

Empat gol PDRM dijaringkan oleh Bobby Gonzales pada minit ke-23, Munir Amran (47'), Mat Saiful Mohamad (50'-gol sendiri) dan Ali Ashfaq (72').

Pulau Pinang mengekalkan kedudukan kedua liga dengan 16 mata walaupun sekadar terikat seri 1-1 dengan Felda United FC di Stadium Bandaraya, Pulau Pinang.

Andre Titi Buengo membuka tirai jaringan untuk pasukan tuan rumah seawal minit keempat sebelum Indra Putra Mahayuddin menyamakan kedudukan untuk Felda United FC pada minit ke-46.

Johor Darul Ta'zim (JDT) II melonjak empat anak tangga ke kedudukan ketiga liga hasil kemenangan 2-0 ke atas Negeri Sembilan di Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang.

Dua gol skuad 'Harimau Selatan' itu dijaringkan oleh kapten pasukan, Shahril Ishak pada minit ke-51 dan Braulio Nobrega Rodriguez (71').

Di Stadium Hang Jebat, Melaka, pasukan Kedah meraih tiga mata penuh selepas menang besar 4-1 ke atas SPA Putrajaya FC.

Empat gol skuad 'Helang Merah' dijaringkan oleh Jose Franco Gomez pada minit ke-14, Mohd Syazwan Zainon (58'), Adam Aidil Iskandar (68') dan Billy Osman Mehmet (71') manakala gol saguhati pasukan tuan rumah disumbangkan oleh Fadzly Iskandar pada minit ke-50.

Di Stadium Darul Aman, Alor Setar, pasukan Perlis dan Sabah berkongsi mata selepas seri 1-1.

Gol Kedah dijaringkan oleh Farouk Hashim pada minit ke-35 sebelum penyerang import dari Syria, Marwan Saydeh menyamakan kedudukan untuk Sabah, seminit kemudian.

Sementara itu, UiTM FC gagal menggunakan kelebihan beraksi di halaman sendiri selepas kalah 1-2 kepada DRB-Hicom FC di Stadium UiTM, Shah Alam.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...