Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, March 17, 2014

Kelantan Resah Dengan Ketiadaan Ghaddar Dan Fakri Esok


KOTA BAHARU, 17 Mac (Bernama) -- Kelantan terpaksa turun tanpa kelibat dua penyerang utama menjelang pertemuan dengan kelab Vietnam, XM Vissai Ninh Binh pada Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) di sini, esok.

Ketua jurulatih 'The Red Warriors' (TRW) Steve Darby berkata pasukannya menghadapi krisis di barisan depan dengan ketiadaan penyerang import Mohammad Ghaddar dan Ahmad Fakfri Saarani yang mengalami kecederaan.

"Mohammad Ghaddar sudah pasti tidak dapat beraksi manakala peluang Ahmad Fakri amat tipis sekali. Bagaimanapun, Ahmad Fakri akan beraksi pada perlawanan Liga Super menentang Selangor, Sabtu ini," katanya kepada pemberita di sini Isnin.

Jurulatih berusia 59 tahun itu berkata beliau masih belum menentukan kesebelasan utama tetapi sudah pasti akan menurunkan Ahmad Shakir Ali kerana mahu menang setiap perlawanan.

Darby berkata beliau terpaksa menggunakan khidmat pemain yang sedia ada kerana terpaksa mengharungi jadual padat apabila anak buahnya terpaksa bermain enam perlawanan dalam tempoh 17 hari.

Dalam saingan Piala AFC, Kelantan membuka cabaran kumpulan dengan mengalahkan kelab South China dari Hong Kong 2-0 manakala XM Vissai Ninh Binh mengatasi Kelab Myanmar, Yangon United 3-2.

Sementara itu, jurulatuh kelab Vietnam itu, Nguyen Van Sy menyifatkan pertemuan dengan Kelantan adalah sengit.

"Kami datang ke sini dengan sasaran membawa pulang sekurang-kurangnya satu mata," katanya.



-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...