Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, December 6, 2013

Pemain Dari Brazil, Burkina Faso Antara Yang Ikat Kontrak Dengan Skuad Seladang

IPOH, 5 Dis (Bernama) -- Tiga pemain import dari Brazil, Burkina Faso dan Myanmar adalah antara tiga pemain import yang sudah mengikat kontrak untuk bermain dengan Perak musim depan.

Mereka ialah Kyaw Zayar Win dari Myanmar yang dijangka diletak di bahagian midfield, Wendwoga Didier Martin (Burkina Faso) di bahagian pertahanan dan Anderson Rodrigues Cardosa (Brazil) selaku penyerang.

Pengurus Skuad Liga Super Perak Datuk Azhar Ahmad berkata Perak dijangka mengikat seorang lagi pemain import dari New Zealand untuk diletak bermain di bahagian penyerang.

Pemain ini dijangka tiba di Perak sebelum 10 Dis.

"Corak permainan pemain-pemain import sangat meyakinkan dan kita berpuas hati dengan mereka," katanya kepada pemberita pada majlis menandatangani kontrak 23 pemain di sini malam tadi.

Beliau berkata Perak juga telah mengikat kontrak selama dua hingga tiga tahun seramai 10 pemain Piala Presiden yang elaun mereka turut dinaikkan kepada RM5,000.

"Mereka ini telah menunjukkan komitmen yang sangat baik. Jika kita tidak ikat pemain ini, saya yakin mereka akan dicuri oleh negeri lain seperti sebelum ini," katanya.

Azhar berkata Perak akan mengadakan perlawanan persahabatan menentang Kelantan pada 10 Dis ini di Stadium Perak.

Pada Januari depan para pemain akan memulakan latihan dengan turut beraksi pada perlawanan persahabatan di beberapa daerah, katanya.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...