Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, December 12, 2013

FAM Minta K.Devan, Felda United, Selesai Tuntutan Di Luar Jawatankuasa Status


KUALA LUMPUR, 12 Dis (Bernama) -- Pengendali baharu skuad Liga Premier Pulau Pinang musim depan K. Devan akan berunding sendiri dengan Felda United untuk menyelesaikan tuntutannya.

Pengerusi Jawatankuasa Status Pemain Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Datuk Takiyuddin Hassan berkata jawatankuasa itu memutuskan Devan dan Felda United perlu berunding bagi menyelesaikan masalah itu.

"Boleh jadi mereka akan cuba mencari penyelesaian atas dasar penamatan kontrak pekerjaan secara persetujuan bersama. Ia telah dimaklumkan oleh kami dan Felda United sedia menerimanya.

"Kita harap mereka akan berunding untuk menentukan keputusan terbaik bagi kedua-dua belah pihak. Itu antara mereka. Kalau ia tidak dapat diselesai secara sendiri, baru datang balik kepada jawatankuasa," katanya selepas mesyuarat Jawatankuasa Status Pemain FAM di Wisma FAM Khamis.

Takiyuddin berkata Felda United masih membayar gaji kepada Devan sebagai jurulatih walaupun telah melantik Irfan Bakti sebagai pengendali baharu pasukan itu untuk saingan musim depan.

"Felda United boleh melantik Irfan, dua jurulatih dalam satu pasukan tidak menjadi masalah. Seorang jurulatih bagi dua pasukan memang tidak dibenarkan. Sebab itu Felda United bersedia jika Devan menamatkan kontrak secara persetujuan bersama," katanya.

Devan akan menggantikan Merzagua Abderrazak yang tidak mempunyai sijil kejurulatihan Kelas A, untuk melatih Pulau Pinang.



-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...