Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, October 5, 2013

Kelantan Perlu Jaringkan Dua Gol Separuh Masa Pertama - Bojan Hodak

KOTA BAHARU, 4 Okt (Bernama) -- Kelantan perlu menjaringkan dua gol pada separuh masa pertama dalam perlawanan kedua suku akhir Piala Malaysia menentang Johor Darul Takzim (JDT) di Stadium Sultan Muhammad IV malam esok untuk berada dalam zon selesa, kata jurulatih Bojan Hodak.

Beliau berkata walaupun sukar untuk dicapai kerana Johor DT mempunyai barisan pemain seimbang baik dari segi penyerang dan pertahanan, The Red Warriors mampu melakukannya kerana bermain di laman sendiri dengan sokongan padu peminat.

"Saya tahu sukar untuk menjaringkan dua gol (dalam seprauh masa pertama) dan kami mempunyai kelebihan sekiranya dapat bermain sepertimana di Johor dalam perlawanan pertama...kami mencipta banyak peluang dalam babak kedua.

"Jadi buat masa ini saya pasti sekiranya stadium penuh, kami boleh menang dengan dua gol. Saya sentiasa percaya setiap kali kami bermain di Kota Baharu kami boleh kalahkan siapa sahaja," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Dalam perlawanan pertama peringkat suku akhir di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, Johor, Sabtu lepas, Johor DT meningkatkan peluang untuk mara ke separuh akhir Piala Malaysia selepas mencatatkan kemenangan selesa 4-2 ke atas juara bertahan Kelantan.

Namun Kelantan turut berdepan masalah kerana Mohd Daudsu Jamaluddin dan Zairul Fitree Ishak cedera dan pasukan kini bergantung kepada pemain import mereka Obinna Nwaneri dan Nik Shahrul Azim Abdul Halim untuk mengawal gawang.

Hodak juga mengingatkan pemain supaya berwaspada dengan Norshahrul Idlan Talaha, Safee Sali dan Nurul Izwan Roya kerana gandingan ketiga-tiga pemain itu berjaya mencipta kemahiran unik dan amat serasi.

"Pemain paling bahaya pastinya Awe (Nurul Izwan), Mat Yo (Norshahrul) dan Safee Sali. Safee Sali beraksi dengan baik di Johor manakala Mat Yo ialah pemain yang sentiasa bersemangat tinggi...begitu juga dengan Awe.

"Awe bagi saya ialah seorang pemain yang baik...antara pemain pilihan saya, jadi saya rasa mereka bertiga adalah teras utama...Safiq Rahim juga bahaya," kata Hodak.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...