Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, January 8, 2013

T-Team patah kaki

Oleh Zainuddin Muhammad

Kuala Terengganu: Stadium malap dan kecederaan pemain tonggak mengganggu persiapan T-Team menghadapi musim baru Liga Super yang bermula hari ini.
Sebelum memulakan perjalanan ke Lumut, Perak, semalam, The Titans menerima berita buruk apabila perlawanan tempat sendiri terpaksa berlangsung di bawah sinar matahari petang.

Ketua Pegawai Eksekutif T-Team, Abdul Rasid Jusoh berkata, Jawatankuasa Pertandingan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sudah memutuskan perlawanan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu terpaksa diadakan pada waktu siang.
“Pemeriksaan tahap pencahayaan gagal menepati keperluan minimum 1,000 lux dan perlawanan membabitkan T-Team dan Terengganu terpaksa berlangsung pada waktu petang.

“Ini bermakna perlawanan menentang Kelantan, Sabtu ini akan memberi kesan ke atas kehadiran penonton.

“Walaupun kecewa, kami berharap sistem lampu limpah baru siap dalam masa tiga bulan lagi,” katanya.
Tambah malang lagi, pemain berpengalaman, Marzuki Yusof disahkan tidak cergas untuk beraksi menentang Perak.

Jurulatih kecergasan, Sebastian Knapic berkata, lebih membimbangkan ialah pemain itu mungkin terpaksa berehat beberapa minggu lagi kerana kecederaan lututnya masih belum pulih.
“Marzuki sudah boleh menjalani latihan tapi kami tidak mahu mengambil risiko dengan menurunkannya dalam perlawanan kompetitif sebelum dia pulih 100 peratus,” katanya.

Ketua jurulatih, Peter Butler bagaimanapun kekal yakin keupayaan pasukannya walaupun tanpa Marzuki.

“Kami masih memiliki pemain lain seperti G Mahathevan dan Hassan Basri yang boleh mengambil tempat Marzuki dan kami yakin benteng T-Team kekal utuh menghadapi asakan lawan,” tegasnya.

Beliau juga dimaklumkan beberapa pemain lain antaranya penyerang baru, Syamim Yahya dan penjaga gol, Iqbal Suhaimi mungkin tidak dapat diturunkan atas faktor kecergasan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/08

--- HARIAN METRO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...