Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, January 8, 2013

Fandi rehatkan Del Nero

Oleh Rizar Mohd Noor
rizar@mediaprima.com.my

Bagaimanapun ketiadaan pemain dari Itali itu yang pernah beraksi dalam kancah Serie A bersama Lazio tidak membimbangkan ketua jurulatih skuad Harimau Selatan, Fandi Ahmad kerana mempunyai pengganti untuk mengisi posisi tengah itu.
Beliau berkata, Del Nero semakin pulih daripada kecederaan dan menjalani latihan ringan di bawah pengawasan pegawai fisioterapi dan kelibatnya hanya akan dipertaruhkan pada aksi kedua apabila Johor Darul Takzim menentang Perak di laman sendiri, Jumaat ini.

“Saya tidak mahu ambil risiko dengan menurunkan Simone. Sasaran kita tetap tiga mata walaupun saya akui bakal berdepan tentangan sengit Pahang. Tapi, saya lihat semua pemain sudah bersedia memberikan persembahan terbaik.

“Besar kemungkinan saya akan menggunakan rangkaian tiga penyerang iaitu Daniel (Guiza), Norshahrul (Idlan Talaha) dan Safee (Sali) walaupun formasi yang bakal dibentuk belum diputuskan kerana benteng pertahanan juga perlu kemas bagi mengelak Pahang mencipta kejutan,” katanya.

Walaupun pada awalnya Fandi tampak cuba melakukan perubahan taktik ketika mengubah posisi Aidil Zafuan Abd Radzak ke posisi bek kanan, namun selepas beberapa sesi latihan dan aksi persahabatan pra musim, jelas pemain pertahanan kebangsaan itu kekok beraksi di kedudukan baru itu.

“Pada awalnya memang ada rancangan mengubah posisi Aidil tapi saya lihat dia kurang selesa. Saya ambil keputusan untuk menggandingkannya bersama Muslim (Ahmad) bagi menguatkan pertahanan tengah dan saya harap kedua-dua pemain itu tidak mengecewakan.”

--- HARIAN METRO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...