Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, November 3, 2012

Piya: 'Dengar pandangan Presiden Kafa sebelum hijrah'

ALAUDIN MA
3 November 2012
Mohd Badhri Radzi atau Piya
Ketua pasukan Kelantan, Mohd Badhri Radzi atau Piya
 
“PEMAIN masih terikat dengan kontrak. Kita perlu dengar dahulu pandangan daripada Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa sebelum membuat keputusan ingin berhijrah ke pasukan lain.

“Tan Sri mungkin mempunyai pandangan yang konkrit untuk sama-sama kita terima dan kita tunggu sekembalinya bos kita itu dari menunaikan Haji di Makkah nanti untuk kita bincangkan perkara berkenaan,” kata Kapten Pasukan Kelantan, Mohd Badri Radzi atau lebih dikenali Piya, di Gua Musang, semalam.

Ditanya mengenai kemelut keputusan ada pemain untuk menyertai pasukan lain selepas ini, beliau berkata, setiap pemain ada hak masing-masing untuk membuat keputusan sendiri, tetapi sebaik-baiknya runding dahulu dengan Presiden Kafa nanti.

Kemelut yang timbul itu membabitkan penyerang Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha atau lebih dikenali Mat Yo yang dikatakan berminat untuk menyarung jersi Johor pada Liga Malaysia (Liga M) musim depan hingga sanggup Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) menebus kontrak pemain itu dengan TRW.

Dalam kenyataan terbaru Mat Yo, kelmarin menyuarakan tidak menolak kemungkinan meninggalkan Kelantan sekiranya mendapat tawaran lebih baik daripada pasukan lain bagi menghadapi  Liga Malaysia musim depan.

Menurut Piya, dia sendiri ada menerima tawaran daripada Selangor dan Terengganu, tetapi setakat ini tidak terfikir untuk berhijrah kerana menganggap lebih selesa berada dengan pasukan negeri sendiri.

“Perkara biasalah dalam pasukan bola sepak untuk memilih pasukan yang mereka suka kerana ingin menukar perubahan sebagaimana rakan-rakan kita yang membangkitkan perkara berkenaan sebelum ini.

“Namun, bagi saya tidak ada yang dikejarnya asalkan kita boleh bermain dengan cemerlang seperti yang kita berada dengan pasukan TRW sekarang yang mempunyai banyak kelebihannya,” katanya.

Beliau mengakui Presiden Kafa itu adalah pemimpin yang dianggap terbaik dan cemerlang yang bukan sahaja dari segi tunjuk ajar, tetapi juga menjaga kebajikan pemain tanpa ada sebarang masalah.

“Kita boleh tengok sendiri kemajuan dan kecemerlangan pasukan TRW sejak diterajui Tan Sri Annuar dan mungkin agak berlainan sekiranya kita menyertai pasukan lain pula,” katanya.

--- SINAR HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...