Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, November 15, 2012

KAFA letak harga berpatutan

NORSHAHRUL (kiri) terus menjadi perhatian peminat bola sepak tanah air ekoran kontroversi perpindahannya ke Johor musim depan.


BERDASARKAN reputasinya sebagai Pemain Paling Bernilai (MVP) Liga Malaysia (Liga M) untuk tempoh tiga tahun berturut-turut bermula 2010, 'nilai' penyerang Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha sudah tentu melonjak tinggi.
Maka tidak mengejutkan apabila perpindahan Norshahrul ke Johor musim depan dilapor bakal mencecah jutaan ringgit disebabkan pemain yang lebih dikenali dengan panggilan Mat Yo itu masih mempunyai baki kontrak setahun bersama The Red Warriors.
"Mat Yo merupakan pemain tunggal yang berjaya mempertahankan anugerah MVP selama tiga tahun berturut-turut. Musim lalu beliau antara penjaring terbanyak dalam saingan Liga Super serta penyerang No. 1 negara.
"Dengan reputasi Mat Yo yang hebat, tidak betul jika kita nak letakkan harga beliau dengan murah. Jika kita letakkan harga yang murah, ia akan menjatuhkan maruah pemain tempatan.
"Kalu kita mengagung-agungkan Mat Yo, tiba-tiba harga murah, jatuhlah martabat Liga M. Sebagai contoh, kita hendak beli kasut Gucci tetapi dengan harga kasut Bata, itu mustahil," kata Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Perarakan Piala Malaysia di Majlis Sukan Negeri (MSN) Kelantan, Telipot dekat sini semalam.
Hadir sama, Naib Presiden KAFA, Datuk Rosmadi Ismail dan Setiausaha Agung KAFA, Azman Ibrahim.
Bagaimanapun, Annuar menyerahkan keputusan kepada pengurusan Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) untuk membuat keputusan berhubung tawaran perpindahan Norshahrul ke Johor.
"Saya fikir kalau bekas penjaring terbanyak (Liga Sepanyol) yang berusia 32 tahun (Daniel Gonzales Guiza) dari luar negara (Sepanyol), mereka (Johor) boleh bayar dengan sekian banyak, apatah lagi pemain tempatan yang mempunyai reputasi yang hebat.
"Tolong jangan rendahkan martabat pemain tempatan kerana ia akan menjatuhkan liga kita. Bila kita dengar Safee Sali dibayar dengan harga RM2 juta, kita cukup bangga dengan situasi tersebut," tegasnya.
Kosmo! sebelum ini melaporkan KAFA membayangkan kesediaan untuk melepaskan penyerang Mat Yo jika tawaran yang diberikan oleh mana-mana pasukan berbaloi dengan nilainya.
Annuar melalui laman Facebook miliknya kelmarin berkata, perpindahan Mat Yo ke Johor mengikut terma tertentu seperti mana yang telah disampaikan kepada pihak pengurusan Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ).
Menurutnya, PBNJ diberi tempoh selama tujuh hari untuk menjawab tawaran yang dikemukakan oleh KAFA.

--- KOSMO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...