Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, November 17, 2012

Del Nero tekad bantu Johor bolot semua kejuaraan

 
Johor Bahru: Pemain import Johor dari Itali, Simone Del Nero bertekad mempamer sentuhan magis bersama skuad Harimau Selatan ketika mengharungi kempen saingan Liga Malaysia (Liga M) musim depan.

Del Nero yang sah menjadi milik Johor selepas bersetuju dengan kontrak setahun dan tambahan setahun lagi akan menggunakan segala pengalaman selama 20 tahun beraksi di Eropah terutama ketika mewakili kelab Lazio pada saingan Serie A Liga Itali.
Satu pengalaman baru beraksi di Asia malah ia juga membuka lembaran baru kepada bola sepak Malaysia yang mula dikenali di Eropah.

Ia bermula selepas PBNJ mengikat kontrak Guiza apabila media di Itali melaporkan mengenai penghijrahan pemain itu ke Johor.

Walaupun keadaan padang di Malaysia mungkin tidak setanding di Eropah, saya tidak anggap ia sebagai alasan untuk mempamer aksi terbaik kerana sebagai pemain profesional, saya harus bersedia dalam apa jua situasi, katanya di Hotel Thisle, petang semalam. Turut menyambut pemain berkenaan ialah Presiden Persatuan Bola Sepak Johor (PBNJ), Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

Dia yang tiba ke Johor Bahru, petang semalam meletakkan sasaran untuk membantu Johor merangkul semua kejuaraan Liga M - Piala Liga, Piala FA dan Piala Malaysia musim depan.

Sementara itu, pengurus merangkap ketua jurulatih Johor, Fandi Ahmad mengakui betapa Del Nero memiliki kehebatan skil individu menarik.
Simone (Del Nero) akan menjadi perancang utama Johor dan saya tidak teragak-agak menggandingkannya bersama Safiq Rahim, katanya.

--- BERITA HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...