Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, September 10, 2012

Tidak ada petunjuk baru kes Sharbinee



Oleh Azman Mahmood dan Zainuddin Muhammad
2012/09/10

Kuala Terengganu: Tidak ada petunjuk baru dalam siasatan rasuah ke atas penjaga gol Terengganu, Sharbinee Allawee Ramli dan pemain lain.

Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Terengganu Md Yusoff Md Zain berkata, bagaimanapun siasatan kes rasuah bola sepak pemain negeri itu masih belum ditutup.

"Kami bukan mahu mencari kesalahan mana-mana pihak tetapi mahu mencari kebenaran dan dalam kes seperti ini, ia bukannya mudah. Kita menjalankan siasatan, kumpulkan bukti untuk cari kebenaran apa sebenarnya yang berlaku.

"Lapan saksi (pemain, jurulatih dan pegawai) sudah dipanggil memberi keterangan. Tidak ada lagi saksi yang dipanggil selepas itu," katanya ketika ditemui di majlis rumah terbuka Aidilfitri di pejabat SPRM, semalam.

Berbeza dengan kes T-Team

SPRM memulakan siasatan apabila Sharbinee memberitahu media, dia rela disiasat untuk membersihkan namanya selepas didakwa menjual perlawanan dengan sengaja menampan bola ke gawang sendiri ketika menentang Kedah di Kuala Terengganu.

"Penjaga gol itu membuat pengakuan yang dia tidak mengatur keputusan perlawanan. Kami mahu pastikan dia bercakap benar.

"Kes ini berbeza dengan kes sebelum ini membabitkan pemain Piala Presiden T-Team di mana pengurus dan jurulatih sendiri yang mempunyai bukti pemain mereka menerima suapan untuk mengatur keputusan perlawanan," katanya.

Ditanya apakah siasatan akan diteruskan, beliau enggan memberi komen dan berkata; Apabila tiba masa, kita akan maklumkan. Kita puas hati, semua yang dipanggil memberi keterangan memberi kerjasama penuh," katanya.

--- BERITA HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...