Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, August 26, 2012

ATM tidak mahu terlalu yakin


BARISAN pemain ATM lebih rela dilabel sebagai pasukan bukan pilihan pada kempen Piala Malaysia.


JUARA Liga Premier 2012, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) tidak mahu dilabel sebagai pasukan pilihan pada saingan bola sepak Piala Malaysia yang akan membuka tirainya hari ini.

Pengendalinya, B. Sathianathan mengakui bahawa saingan Piala Malaysia adalah lebih sengit memandangkan hanya pasukan terbaik sahaja yang layak bertanding.

Menurut Sathianathan, beliau tidak menyangka ATM diundi bersama juara Liga Super, Kelantan, Terengganu dan Kedah dalam Kumpulan B yang dianggap sebagai pasukan cukup berpengalaman dan berwibawa.

Bekas jurulatih Kelantan itu menga- kui bahawa ATM bakal menempuhi laluan sukar dalam misi untuk merebut slot ke pusingan suku akhir.

“Selepas menyaksikan undian Piala Malaysia, saya mengakui laluan kami memang sukar kerana berada dalam ‘kumpulan maut’.

“Semua mengetahui bahawa juara Liga Super, Kelantan dan finalis Piala Malaysia musim lalu, Terengganu merupakan pasukan cukup unggul dalam kumpulan tersebut.

“Begitu juga dengan Kedah yang memiliki pemain berpotensi dan berpengalaman dan mereka salah satu pasukan yang hebat di Liga Malaysia.

“Jika dibandingkan dengan ATM, tiga pasukan tersebut memiliki 24 pemain yang cukup berkaliber baik dalam skuad utama mahu pun barisan simpanan.

“Berdepan dengan Kelantan dan Terengganu merupakan pertemuan penting bagi ATM. Jika berjaya mencuri satu mata sudah memadai buat kami,” katanya ketika dihubungi Kosmo! baru- baru ini.

Walaupun diundi dalam kumpulan maut, bekas jurulatih skuad kebangsaan itu menjelaskan bahawa mereka tidak akan menyerah mudah dan akan berusaha untuk memberikan cabaran.

Sathianathan juga mengakui bahawa laluan untuk mara ke peringkat final lebih mudah sekiranya mereka mampu melepasi saingan peringkat kumpulan ini.

“Saya mahu barisan pemain ATM menggunakan peluang (menentang Terengganu, Kelantan dan Kedah) sebagai persiapan terbaik untuk mengharungi Liga Super pada musim depan.

“Sudah tentu kami mengidamkan Piala Malaysia tetapi saya mahu mengambil pendekatan realistik dan hanya mahu menumpukan kepada satu perlawanan terlebih dahulu,” ujarnya.

--- KOSMO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...