Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, August 29, 2012

Aksi Kelantan, ATM tegang


PENYERANG Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha (tengah) bersaing dengan pemain pertahanan ATM, Azmi Muslim pada aksi Piala Malaysia di Stadium MPS malam tadi.


PERTEMBUNGAN antara juara Liga Super, Kelantan dan juara Liga Perdana, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pada aksi Kumpulan B kempen Piala Malaysia di Stadium Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Selayang malam tadi cukup hangat.

Seperti diramal, kedua-dua pasukan menampilkan aksi bertenaga dengan melancar- kan serangan ke kubu lawan masing-masing sebaik perlawanan bermula.

Begitupun, aksi menarik yang ditampilkan Kelantan dan ATM itu yang berkesudahan seri 1-1, dicemari dengan insiden kekecohan yang dicetuskan segelintir penyokong The Red Warriors ketika perlawanan memasuki minit ke-64.

Kekecohan itu berpunca daripada tindakan pengadil perlawanan, Mohd. Amirul Iz- wan yang tidak memberikan sepakan penalti kepada Kelantan selepas kapten, Mohd. Badri Radzi dijatuhkan dalam kotak penalti.

Akibatnya, perlawanan terpaksa dihenti- kan sementara selama 14 minit.

Sebelum itu, ATM terlebih dahulu berjaya merobek gawang Kelantan hasil jaringan pe- nyerang import, Marlon Alex James pada minit ke-60.

Bagaimanapun, Kelantan memusnahkan impian ATM untuk meraih tiga mata penuh apabila memperoleh gol penyamaan menerusi Obinna Nwaner pada lewat perlawanan.

Di Stadium Darul Makmur, Kuantan, skuad Tok Gajah, Pahang 'naik minyak' apabila mengerjakan Sarawak 6-0 dalam aksi Kumpulan D.

Penyerang berbisa Pahang, Mohd. Fauzi Roslan muncul wira tuan rumah apabila berjaya melakar hatrik dalam perlawanan itu.

Tiga lagi gol Tok Gajah berjaya diledak oleh Hafiz Kamal, Boris Kockhin dan R. Gopina- than, sekali gus meletakkan skuad kendalian Dollah Salleh selesa menerajui Kumpulan D dengan tujuh mata.

Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, Selangor menghidupkan semula 'Misi 33' apabila menang tipis 1-0 ke atas pasukan berstatus kelab, T-Team dalam satu lagi aksi Kumpulan D.

Safiq Rahim muncul wira pasukan pelawat apabila tenang menyempurnakan sepakan penalti selepas pemain pinjaman, S. Veenod dikasari Norfazly Alias pada minit ke-80.

Dengan kemenangan itu, Selangor kini berkongsi empat mata dengan Sarawak manakala T-Team terperosok di tangga tercorot kumpulan apabila sekadar mengutip satu mata setakat ini.

Di Stadium Darul Aman, Alor Setar, Kedah boleh menarik nafas lega selepas meraih kemenangan pertama setelah mene- waskan Terengganu 2-1 dalam saingan Kumpulan B.

'Ayam tambatan' Kedah, Khyril Muhymeen Mohd. Zambri muncul wira apabila menjaringkan kedua-dua gol berharga di bawah sentuhan pertama jurulatih dari Croatia, Mario Tot.

Kemenangan itu mencerahkan peluang skuad Kenari menyambar slot suku akhir setelah tewas kepada ATM (2-0) dan Kelan- tan (2-1) sebelum ini.

Di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, juara bertahan, Negeri Sembilan gagal memanfaatkan peluang beraksi di halaman sendiri apabila sekadar seri tanpa jaringan ketika berdepan Perak dalam aksi Kumpulan C.

Di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, impian Johor untuk mencatat kemenangan pertama dalam kempen Piala Malaysia tidak kesampaian apabila sekadar seri tanpa jaringan dengan Lions XII.

Dengan keputusan tersebut, Lions XII kekal menerajui Kumpulan A dengan lima mata. Satu lagi perlawanan kumpulan menyaksikan Johor FC sekadar seri 1-1 dengan Selangor PKNS.

--- KOSMO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...